I. Hofmanas žada tikrinti, ar per Lietuvą nevežami grūdai iš okupuotų Ukrainos teritorijų
Lietuva ir Ukraina sutarė tikrinti, ar tranzitu per Lietuvą vežami rusiški grūdai nėra iš okupuotų Ukrainos teritorijų, teigia žemės ūkio ministras Ignas Hofmanas.
Jis ir Ukrainos žemės ūkio ir maisto ministras Vitalijus Kovalas pasirašė patikrą numatantį memorandumą. Apie tai sekmadienį jis pranešė feisbuke.
„Pasirašėme Savitarpio supratimo memorandumą, kurio pagrindu bus tikrinami grūdai, vežami tranzitu iš Rusijos per Lietuvos teritoriją, siekiant nustatyti ar jie nėra pavogti iš okupuotų Ukrainos teritorijų“, – feisbuke rašė I. Hofmanas.
„Tikimės, kad agresorė nebegalės naudotis mūsų infrastruktūra ir gauti iš to ekonominės naudos“, – teigė ministras.
I. Hofmanas patikslino, kad ministrai atnaujino jau anksčiau sudarytą susitarimą.
Jo teigimu, grūdų kilmei išsiaiškinti reikalingi sudėtingi genetiniai tyrimai, kurie būtų atliekami Jungtinėje Karalystėje. Ji taip pat turės pasirašyti dokumentą.
„Grūdų mėginiai būtų siunčiami (į Jungtinę Karalystę – BNS) ir pagal tam tikrus požymius yra galimybė nustatyti, kur tie grūdai buvo užauginti“, – BNS sakė I. Hofmanas.
Pasak ministro, tokiems tyrimams turės būti numatytas finansavimas, nustatyti teisiniai veiksmai, radus grūdų iš okupuotų Ukrainos sričių.
„Tyrimas bus daromas apie keletą savaičių, o užlaikyti (grūdų krovinio – BNS) negalėsime. Galbūt po to bus paskelbiama, jei paaiškėtų, kad grūdai buvo vogti, ir taip viešinamas Europos Sąjungoje šitas dalykas“, – pabrėžė I. Hofmanas.
Jis su Ukrainos ministru susitiko Kyjive, kur savaitės pabaigoje viešėjo visas Ministrų Kabinetas, išskyrus finansų ministrą Rimantą Šadžių.
I. Hofmanas teigė dvišaliame susitikime patikinęs apie Lietuvos paramą Ukrainai: „Patvirtinau visokeriopą mūsų pagalbą stiprinant bendradarbiavimą.“
Lietuva nuo kovo griežčiau tikrina iš Rusijos ir kitų padidintos rizikos šalių įvežamus pašarinius bei maistinius grūdus.
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba tuomet pastebėjo, kad įvedus draudimą importuojamų siuntų sumažėjo, tačiau smarkiai išaugo tranzitas į kitas Europos Sąjungos rinkas.