Kyla klausimų? Kreipkitės į NMA

Asociatyvi nuotr. Asociatyvi nuotr.

Nacionalinė mokėjimo agentūra (NMA) kasdien aptarnauja šimtus klientų – paramos siekiantys, ją gaunantys ir gavę šalies gyventojai nuolat bendrauja ir bendradarbiauja su NMA, ir, kaip patys pripažįsta, taip sau labai padeda. Paramos skyrimo procesas apima daug etapų ir ūkininkams kelia nemažai klausimų, tad NMA ragina pareiškėjus ir paramos gavėjus, iškilus neaiškumų ir ieškant atsakymų, drąsiai į ją kreiptis – informacija iš pirmų lūpų ne tik neleis suklysti, bet ir paspartins projekto vykdymo bei paramos administravimo procesus.

Greitas ir kokybiškas projektų įgyvendinimas priklauso ir nuo to, kaip greitai ūkininkams pavyksta išspręsti iškilusius klausimus. Savo klientui suteikti reikalingą informaciją išvengiant biurokratijos NMA lygiai taip pat svarbu, kaip ir ūkininkui laiku tą informaciją gauti.

Tai, kad NMA padeda išspręsti kylančius klausimus, patvirtina ir patys projektų vykdytojai. Ūkininkė Dalia Jurjonienė, gavusi Europos Sąjungos paramą įgyvendinti projektą pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos  (KPP) priemonę „Investicijos į žemės ūkio valdas“, teigia, kad parengti paraišką padėjo konsultantai, tačiau projekto įgyvendinimo metu kilo nemažai klausimų, kuriuos tekdavo aiškintis pačiai. „Projekto apimtis didelė, investicijų daug, tad ir rūpesčių kilo, o ir kantrybės įgyvendinant projektą tikrai prireikė, – savo patirtimi dalinosi ponia Dalia, prižiūrinti didelę – beveik 150 pieninių galvijų bandą. „Buvo daug nerimo: ar viskas pavyks, ar laiku gausime paramą, ar tiekėjai laiku pristatys įrangą, ar nenukrypsime nuo paraiškoje numatytų terminų.“

Ūkininkė teigia, kad į daug tuo metu iškilusių klausimų, susijusių galimu mokėjimo prašymo pateikimo termino nukėlimu, su atitinkama dokumentacija ir galimais veiksmais, jai atsakė būtent NMA specialistai. „Aktyviai bendravau su NMA darbuotojais, kurie man visada suteikdavo reikiamą informaciją ir padėdavo numatyti, kaip teisingai būtų galima išspręsti kylančias problemas. Ir nors įrangą galiausiai gavome laiku ir mokėjimo prašymo pateikimo termino nukelti nereikėjo, konsultavimasis su NMA darbuotojais suteikė daug žinių ir, žinoma, ramybės,“ – dabar prisimena Dalia.

Ūkininkė teigia, jog ir dabar, projekto kontrolės laikotarpiu, dažnai bendrauja su NMA specialistais ir pasitaria atsidūrusi neaiškioje situacijoje. „Juk nenorime padaryti klaidų, todėl prieš darydami ką nors pasitariame su specialistais – NMA visada pataria ir mes, gavę atsakymus, žinome, kaip elgtis tam tikroje  situacijoje,“ – sako Šilutės rajono ūkininkė.

Savo teigiama patirtimi bendraujant su NMA dalinosi ir jau 26 metus kalakutų auginimo versle besisukantis Gintas Cimakauskas. Įgyvendinęs ne vieną projektą pagal KPP veiklos sritį „Investicijos į žemės ūkio valdas“, kiekvieną kartą plėsdamas ir stiprindamas savo ūkį, jis pripažįsta, jog su NMA jam tenka bendrauti labai dažnai. Nors projektus rengti padeda konsultantai, daugybę su projektais susijusių klausimų tenka spręsti ir pačiam. NMA specialistų pagalbos ypač prireikdavo projekto vykdymo metu, pavyzdžiui, gavus užklausą iš NMA, prireikus tikslinti dokumentus, juos tvarkant – ir, kaip teigia p. Gintas, niekada nesijautė NMA paliktas nežinioje. Pasak jo, dažnai ir NMA pati imasi iniciatyvos iš anksto perspėdama dėl trūkstamų dokumentų pateikimo, aiškindamasi neatitikimus ir leisdama išsitaisyti. „Kai praktiniai dalykai, vykstantys ūkyje turėdavo nugulti į popierių, NMA konsultacijos buvo itin reikalingos, mūsų bendravimas visada būdavo naudingas ir malonus,“ – teigia dabar jau didelio bei žinomo kalakutų ūkio savininkas ir pataria nebijoti naudotis galimybe siekti paramos, o prireikus – aktyviai bendradarbiauti su agentūra. Ūkininkas teigia suprantantis, jog nė karto nebandžiusiems pildyti paraiškos, neįgyvendinusiems projekto, gali būti neramu dėl teisingo projekto įgyvendinimo, prisiimamų įsipareigojimų, priežiūros, tačiau, kaip teigia p. Gintas, čia „pasiklysti“ neleidžia pati NMA.

Kokiais būdais kreiptis į NMA?

NMA supranta, jog ūkininkams, vykdantiems projektus, projekto įgyvendinimo eigoje nuolat kyla klausimų, be to, gali atsirasti nenumatytų aplinkybių ir situacijų, kurių nebuvo teikiant paraišką. Abejojant savo žiniomis ir susidūrus su neaiškumais, dvejojant, kaip teisingai traktuoti teisės aktus ir panašiais atvejais, rekomenduojama kreiptis į NMA, kuri, siekdama, kad ūkininkams kiltų kuo mažiau biurokratinių kliūčių bei kad parama juos pasiektų kaip galima greičiau, o projektai, kuriems jau skirta parama, būtų įgyvendinami sklandžiai, teikia savo klientams patikimą ir aktualią informaciją.

NMA misija – būdami patikima ir pažangi organizacija suteikiame galimybes paprasčiausiu būdu gauti paramą žemės ūkiui, kaimo plėtrai ir žuvininkystei. Tad aktyviai siekiame ir sieksime mažinti administracinę naštą savo klientams, tad ir informacijos pareiškėjus ieškoti raginame paprasčiausiu ir tiesiausiu būdu – bendradarbiauti tiesiogiai su NMA.

NMA primena, kad iškilus klausimų, susijusių su projekto vykdymu, pareiškėjai ir paramos gavėjai gali kreiptis į NMA bet kuriuo jiems patogiu būdu. Kontaktinė informacija pateikiama NMA interneto svetainės skiltyje „Susisiekite“.

NMA

Video