„Kalnapilio-Tauro grupės“ nuostolius pernai lėmė ir karas Ukrainoje

Asociatyvi nuotr. Asociatyvi nuotr.

Danijos „Royal Unibrew“ valdomai Lietuvos alaus gamintojai „Kalnapilio-Tauro grupė“ dėl karo Ukrainoje bei kitų su tuo susijusių veiksnių pernai patyrė nuostolių. Tačiau praradimus iš dalies kompensavo atsigavusi vietos rinka. 

„Sumažėjusios eksporto apimtys, brangusios žaliavos ir energetiniai resursai turėjo neigiamą įtaką suplanuotam augimui. Kompensuoti atsiradusius praradimus iš dalies padėjo po pandemijos atsigavusi vietinė rinka, į priešpandeminį lygį grįžę pardavimai barų ir restoranų sektoriuje“, – Registrų centrui pateiktoje ataskaitoje teigia „Kalnapilio-Tauro grupė“.

„Kalnapilio-Tauro grupė“ pernai patyrė 726 tūkst. eurų nuostolį, kai 2021 metais uždirbo 1,6 mln. eurų grynojo pelno, ji  gavo 81 mln. eurų pajamų – 15 proc. daugiau nei 2021 metais (71 mln. eurų). 

Nei 2022 metais, nei ir 2021-aisiais bendrovė dividendų nemokėjo.

Pasak ataskaitos, pernai kovo pradžioje pasitraukus iš Rusijos ir Baltarusijos rinkų, grupės eksporto apimtys sumažėjo 23 proc., tačiau pardavimai vietinėje rinkoje augo 5 proc.

„Augimas buvo tiek mažmeninės prekybos parduotuvėse, tiek horeca  (viešbučių, restoranų bei kavinių – BNS) sektoriuje – pastarajame pardavimai augo beveik 30 proc.“, – teigiama ataskaitoje. 

Grupė per metus pardavė apie 140,6 mln. litrų gėrimų – 3 proc. mažiau nei 2021 metais. 

Pagrindinis įmonės produktas išliko alus – vien „Kalnapilio“ prekės ženklo alkoholinio ir nealkoholinio alaus pardavimų pajamos augo 8,3 proc. Be to, 12 proc. augo įmonės atstovaujamos JAV gaiviųjų gėrimų gamintojos „PepsiCo“ pardavimai. 

Bendrovėje metų pabaigoje dirbo 325 darbuotojai.

Video