Lietuvoje sukurtas alus įvertintas prestižiniame konkurse Belgijoje
Kasmet Belgijoje vykstančiame alaus konkurse „Brussels Beer Challenge“ 2023 m. dalyvavęs bravoras „Volfas Engelman“ laimėjo bronzos medalį. Pripažinimą pelnė ekskursijų, degustacijų ir eksperimentinių gėrimų kūrimo erdvėje „Volfas Engelman Studija“ gimęs produktas. Pasak bravoro aludario Giedriaus Valančiaus, šis laimėjimas – tai nuoseklaus darbo rezultatas.
„Smagu būti įvertintiems pasauliniame kontekste. Šis konkursas – vienas prestižiškiausių alaus turnyrų. Europoje, ir jame dalyvavome pirmą kartą. Ne sykį esame atsisiuntę aukso medalius laimėjusių produktų degustacijai, tačiau paragavę dažniausiai galvodavome „skanu, bet juk ir savo krepšelyje turime lygiaverčių gėrimų“. Tad nusprendėme ir mes išbandyti jėgas. Tiesą sakant, ėjome daug nesitikėdami, tiesiog norėjome pamatyti, kaip tokie konkursai vyksta. Tačiau pirmas bandymas virto bronzos medaliu, ir tuo labai džiaugiamės. Toks pripažinimas mūsų komandai suteikė dar daugiau motyvacijos“, – šypsosi aludaris.
Konkurse buvo vertinamas gėrimų skonis, aromatas ir išvaizda. Aludaris pasakoja, kad nugalėtojai buvo renkami aklos degustacijos būdu, komisijos nariams nežinant, kurio prekės ženklo gėrimą ragauja. Konkurencija buvo išties nemaža, produkciją vertino daugiau negu šimtas patyrusių alaus someljė iš viso pasaulio, o produktas, laimėjęs bronzą, varžėsi vaisinių apyniuotų gėrimų kategorijoje.
„Į apdovanojimų ceremoniją Briuselyje vykti neplanavome, tačiau paskutinę minutę, kolegei įkalbėjus, persigalvojome. Ir, pasirodo, ne veltui. Atvykę sužinojome, kad laimėjome bronzos medalį, turėjome galimybę patys užlipti ant scenos ir atsiimti apdovanojimą, taip pat susipažinti su kitais laimėtojais“, – pasakoja Giedrius.
Konkursas Belgijoje organizuojamas nuo 2012-ųjų, 2023 m. jame buvo vertinama apie 1 800 alaus iš viso pasaulio pavyzdžių.
Pasak aludario, idėjos naujiems gėrimams dažniausiai gimsta keliaujant, dalyvaujant kraftinių gėrimų festivaliuose. „Kiekviena šalis turi savo gėrimų kultūrą, rūšis, istoriją ir požiūrį į jų vartojimą. Todėl keliaujant gimsta daug naujų idėjų, kurias vėliau bandome pritaikyti Lietuvoje. Mes, aludariai, nuolat sekame naujienas, dalyvaujame įvairiuose renginiuose, seminaruose, siekiame eiti koja kojon su pasaulinėmis tendencijomis. Žinoma, gera idėja – dar ne viskas. Reikia apgalvoti, ar konkretus skonis bus priimtinas lietuviams, ar jis nebus nuobodus. Svarbu įvertinti ne tik tą visą gražiąją dalį, bet ir tai, ar yra techninių galimybių sumanymui įgyvendinti“, – sako G. Valančius.