Teismas: „Biovela-Utenos mėsa“ negali savintis prekės ženklo „Kaukazo“

Asociatyvi nuotr. Asociatyvi nuotr.

Viena didžiausių Lietuvoje mėsos perdirbimo grupių „Biovela group“ įmonė „Biovela-Utenos mėsa“ negali savintis prekės ženklo „Kaukazo“, nusprendė teismas. Lietuvos apeliacinis teismas rugsėjo 21 dieną atmetė įmonės skundą ir paliko nepakeistą Vilniaus apygardos teismo kovo sprendimą, kuriuo buvo panaikinta „Biovelos-Utenos mėsos“ prekės ženklo „Kaukazo“ registracija.

„Biovela-Utenos mėsa“, žymėdama gaminamus šašlykus prekės ženklu „Kaukazo“ (...) ir kitiems neleisdama žymeniu „Kaukazo“ žymėti šašlykų, pasisavina iš esmės visų kaukazietiškų šašlykų gamintojų ir prekiautojų, įskaitant registruotų prekių ženklų savininkų, teises“, – rašoma Apeliacinio teismo nutartyje. 

„Biovela-Utenos mėsa“ teismo prašė įpareigoti mėsos produktų gamintoją „HKScan Lietuva“ nutraukti žymens „Kaukazo“ naudojimą jos produktų pakuotėse ir reklamoje.

„Biovela-Utenos mėsa“ teismui aiškino šašlykų ženklą „Kaukazo“ pradėjo naudoti 2011 metais. Tuo metu „HKScan Lietuva“ nuo 2018 metų tokiu pat ženklu pradėjo žymėti savo šašlykus.

„HKScan Lietuva“ teismui nurodė, kad žymenį „Kaukazo“ ji naudoja nuo 2016 metų, o jis reiškia geografinio regiono pavadinimą ir su tuo siejamas.

Vilniaus apygardos teismas šiemet kovą nesutiko su „Biovela-Utenos mėsa“, kad ženklas pripažintinas įgijusiu skiriamąjį požymį dėl naudojimo. Teismas sutiko su „HKScan Lietuvos“ argumentu, kad „Kaukazo“ reiškia geografinio regiono pavadinimą ir rodo sąsajas su minėtu regionu, o ne su konkrečiu gamintoju.

Apeliacinis teismas vertino, kad pakankamai informuotas ir protingai pastabus bei nuovokus vartotojas žymenį „Kaukazo“ suvokia tik kaip specialiu kaukazietišku būdu, pagal Kaukazo regiono virtuvę paruoštą mėsos patiekalą.

Video