Vilniaus paukštynas pirmasis Lietuvoje įsigijo biometanu varomą vilkiką
Vilniaus paukštynas – pirmoji bendrovė Lietuvoje, dar pernai savo vilkikų arsenalą papildžiusi biometano dujomis varomu sunkvežimiu. Įmonė svarsto galimybę ateityje įsigyti daugiau tokių vilkikų.
„Tvarumas yra viena iš mūsų įmonės strateginių krypčių, kuria pamažu einame, savo veikloje ieškodami tvarių sprendimų ir juos diegdami. Dar praėjusių metų pabaigoje Vilniaus paukštynas pirmasis Lietuvoje įsigijo biometanu varomą vilkiką. Svarstome galimybę ateityje plėsti savo autoparką šiais vilkikais, kurie prisideda prie CO2 emisijos mažinimo“, – planais dalijasi AB Vilniaus paukštynas generalinis direktorius Tadas Sprindžiūnas.
„Biometanu varomas vilkikas CO2 emisijas iš karto sumažina iki 90 proc., iki minimumo sumažėja ir į aplinką išmetamų kietųjų kenksmingųjų dalelių, azoto junginių, tad tokių transporto priemonių plėtra labai stipriai prisideda prie poveikio klimato kaitai mažinimo ir prie Žaliojo kurso tikslų įgyvendinimo“, – apie atsinaujinančiomis gamtinėmis dujomis varomų vilkikų naudą pasakoja įmonės „Scania Lietuva“ pardavimų vadovas Ramūnas Saveikis. Kaip jis pažymi, svarbus faktorius ir šios transporto priemonės mažesnis triukšmingumas, o tai ne mažiau aktualu ne tik vairuotojams, bet ir visai visuomenei.
Kaip pasakoja R. Saveikis, pilnai užpildžius bakus, šiuo vilkiku galima nuvažiuoti 500 – 600 km, o specialiai užsakius didesnius bakus nuvažiuojamą atstumą galima padidinti iki 800 km. Pasak „Scania Lietuva“ atstovo, tokia transporto priemonė idealiai tinka regioniniams pervežimams, transportuojant įvairius krovinius Lietuvoje arba dirbant Baltijos šalyse.
Pirmasis suspaustomis gamtinėmis dujomis varomas vilkikas į Lietuvą atgabentas 2021 metų rudenį. Vienerius metus vyko testavimas, kurio metu šalies įmonės pasikeisdamos galėjo naudotis šiuo vilkiku. Vilniaus paukštynas taip pat turėjo galimybę išbandyti naujos kartos „Scania“ vilkiką ir išsigryninti rūpimus skaičius – degalų suvartojimo, nuvažiuojamo atstumo, eksploatavimo kaštus, variklio resursus ir k. Praktiškai įvertinusi šiuos klausimus, bendrovė įsigijo šį vilkiką, kuriuo transportuoja savo produkciją į prekybos vietas, veikiančias skirtinguose Lietuvos regionuose.
Balandžio pradžioje Lietuvoje pradėta eksploatuoti dar dešimt naujausios kartos biometanu varomų vilkikų, kuriuos įsigijo kitos šalyje veikiančios įmonės.