Vilniaus paukštynas: pandemijos iššūkiai – jau praeityje
Praėjus kone dvejiems metams nuo pandemijos ir energetikos kainų šoko poveikio, paukštienos gamintojai stabilizuoja veiklą ir atkuria augimo potencialą. Didžiausia Lietuvoje paukštienos gamintoja – bendrovė Vilniaus paukštynas – per 2023-2024 finansinius metus, kurie bendrovėje skaičiuojami nuo liepos 1 d. iki birželio 30 d., uždirbo beveik 4,6 mln. Eur ikimokestinio pelno bei gavo 198,9 mln. Eur pajamų.
„Pastaraisiais metais pavyko suvaldyti kaštus bei padidinti veiklos efektyvumą. Teigiamai veikė ir stabilumas energetikos rinkoje. Rezultatai patvirtina mūsų gebėjimą prisitaikyti ir nuosekliai siekti tikslų net sudėtingomis sąlygomis. Tolesni žingsniai – susitelkti į aukštesnės pridėtinės vertės produktus, stiprinti pozicijas vietinėje rinkoje bei plėsti eksporto rinkas“, – sako Vilniaus paukštyno generalinis direktorius Tadas Sprindžiūnas.
Palyginti su 2022-2023 finansiniais metais, Vilniaus paukštyno pajamos nežymiai – 2,2 proc. – sumažėjo (ankstesniais metais buvo 203,4 mln. Eur). Nepaisant to, tuomet bendrovė faktiškai patyrė 7,5 mln. Eur nuostolį.
2023-2024 finansiniais metais Vilniaus paukštynas išlaikė stiprias pozicijas vietinėje rinkoje, sutelkdama dėmesį į didesnės pridėtinės vertės produktus. Bendrovė aktyviai didino be antibiotikų užaugintos vištienos gamybą bei plėtė produktų asortimentą.
Eksporto rinkose bendrovė uždirbo daugiau nei 40 proc. pajamų. Bendrovė įžengė į naujas, perspektyvias rinkas, tokias kaip Pietų Korėja, ir reikšmingai padidino pardavimus Skandinavijos šalyse, kur auga aukštos kokybės paukštienos paklausa. Iš viso bendrovė pagamino ir pardavė 75 tūkst. tonų paukštienos produktų.
Šiais – 2024-2025 – finansiniais metais Vilniaus paukštynas yra numatęs ambicingą investicijų programą. Daugiausia bus investuojama į gyvūnų gerovę bei aplinkosaugą. Planuojama beveik 2 mln. eurų skirti paukštidžių ir kitos infrastruktūros modernizavimui, dar daugiau kaip 3 mln. eurų bus investuota į poveikio aplinkai mažinimo sprendimus.
„Tai neatsiejama nuo mūsų ilgalaikės atsakomybės ne tik prieš klientus, bet ir prieš visuomenę bei aplinką. Modernizuodami paukštides ir diegdami poveikį aplinkai mažinančius sprendimus, siekiame kurti tvarų verslą ir aplinkos gerovę“, – sako T. Sprindžiūnas.
Kalbėdamas apie ateitį, Vilniaus paukštyno vadovas išlieka atsargus: nors bendrovė grįžo į pelningos veiklos kelią, iššūkių kelia tiek energetikos, tiek kiti kaštai.