Baigiamas statyti vienas tiltas per Kruną
Krunos tilto, esančio A1 kelyje, arti Kauno, rekonstravimas sparčiai juda į priekį – vietoje pavasarį nugriauto vieno iš dviejų tiltų, baigiamas statyti naujas. Šią savaitę jau baigti perdangos plokštės betonavimo darbai, artimiausiu metu suplanuota pradėti asfaltavimo darbus. Planuojama, kad eismas naujai pastatytu tiltu galėtų būti paleistas jau šių metų pabaigoje ar kitų metų pavasarį.
„Krunos tiltas yra svarbiausioje ir intensyviausioje mūsų automagistralėje, todėl siekiame kuo greičiau pabaigti darbus. Jau netrukus atidarysime eismą vienu iš tiltų, užtikrindami ne tik saugų ir patogų susisiekimą tūkstančiams kasdien juo važiuojančių žmonių, bet ir sklandų karinio mobilumo koridorių, svarbų šalies saugumui ir ekonomikai. Džiaugiuosi, kad avarinės būklės tiltų atstatymo darbai vyksta sparčiai ne tik čia, bet ir kituose Lietuvos miestuose bei regionuose", – sako susisiekimo ministras Juras Taminskas.
„Krunos tilto rekonstravimo darbai sparčiai juda į priekį – galime akivaizdžiai matyti, kokia pažanga padaryta. Šio tilto rekonstravimas yra vienas sudėtingiausių šiuo metu bendrovės vykdomų infrastruktūros atnaujinimo projektų. Šis didelio intensyvumo automagistralėje esantis tiltas, yra reikšmingas ir eismo dalyviams, ir šalies ekonomikai bei kariniam mobilumui, todėl svarbu, kad darbai vyksta sklandžiai ir pagal planą“, – sakė „Via Lietuva“ Strateginių projektų skyriaus vadovas Vaidrius Andrikonis.
Rugsėjo mėnesį buvo baigti plieninės perdangos įrengimo darbai, pradėtas pakloto įrengimas. Per rudenį darbai dar labiau pasistūmėjo į priekį – baigta užbetonuoti monolitinė gelžbetonio perdangos plokštė, demontuojami klojiniai. Intensyviai vyksta kiti betonavimo darbai – įrengiamas išlyginamasis betono sluoksnis.
Perdangos betonavimui jau sunaudota beveik 800 m3 betono ir 210 tonų armatūros, o klojinių ir išramstymų įrengimui – ne mažiau kaip 200 tonų įrangos. Betonavimo darbai vyko devyniais etapais, kad būtų užtikrintas reikiamas plieninės perdangos apkrovimas. Betonui pasiekus reikiamą stiprumą, demontuojami klojiniai ir išramstymai.
Krunos tilto statybvietėje kasdien nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro, nuo pirmadienio iki šeštadienio, dirba apie 60 darbuotojų. Tamsiu paros metu naudojamas darbo vietos apšvietimas. Artimiausiu metu planuojama įrengti perdangos hidroizoliaciją ir pradėti montuoti atitvarus.
Intensyvūs darbai vyksta ne tik ant tilto, bet ir jo prieigose – abejose krantinėse įrengta ir stabilizuota sankasa, įrengti skaldos pagrindo ir asfalto pagrindo sluoksniai. Esant palankioms oro sąlygoms artimiausiu metu bus vykdomi kitų asfalto sluoksnių įrengimo darbai.
Tilto per Kruną rekonstravimo projektas apima tilto ir jo prieigų atstatymą, įrengiant naujas atramas, perdangą, pakloto elementus, vandens nuvedimo sistemą ir visus likusius tilto elementus. Naujas nuolatinis tiltas bus pastatytas iš plieno ir gelžbetonio konstrukcijų, jo perdangos ilgis sieks 125 metrus.
Visą projektą – laikinojo tilto pastatymą ir esamo tilto rekonstravimą planuojama baigti 2027 m. pavasarį. Darbus atlieka UAB „Tilsta“. Sutarties vertė – kiek daugiau nei 24 mln. Eur su PVM.
Esamo tilto per Krunos upę rekonstravimo darbai iš dalies finansuojami Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. Connecting Europe Facility, CEF) lėšomis. „Via Lietuva“ ir Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomoji įstaiga (angl. European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency, CINEA) pasirašė sutartį dėl daugiau kaip 9,4 mln. Eur vertės finansavimo Krunos tilto rekonstrukcijai.
Tiltų ir viadukų tvarkymas yra tarp svarbiausių bendrovės „Via Lietuva“ prioritetų.