Nuo lapkričio 1 d. sugriežtėjo atsakomybė darbdaviams
Nuo lapkričio 1 d. griežtinama atsakomybė už saugos ir sveikatos darbe pažeidimus. Nuo šiol už pažeidimą turės atsakyti ne tik tiesiogiai atsakingi darbuotojai, kaip yra dabar, bet ir darbdaviai, praneša Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM). Skelbiama, kad darbdaviai privalės sumokėti nuo įmonės dydžio priklausančią papildomą nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo vienkartinę įmoką, sieksiančią 3, 6 arba 9 minimalių mėnesinių algų dydį.
„Tai yra įmoka į nelaimingų atsitikimų fondą, o ne bauda. Kitaip tariant, šios papildomos pajamos iš pažeidėjų leis ateityje didinti išmokas nukentėjusiems bei kartu mažinti nelaimingų atsitikimų įmokas sąžiningiems darbdaviams. Įsigaliosiantys pakeitimai priimti siekiant gerinti nelaimingų atsitikimų darbe, ypač statybų sektoriuje, prevenciją“, – praneša SADM.
Taip pat lapkritį įsigalios ir baudos už darbuotojų saugos ir sveikatos norminių teisės aktų pažeidimus statybvietėse asmenims, įskaitant ir statytojus (užsakovus), koordinatorius, kurios bus tokio paties dydžio kaip ir už kitus darbuotojų saugos ir sveikatos norminių teisės aktų pažeidimus – nuo 240 iki 3 tūkst. eurų.
Taip pat pradedama taikyti ir papildomos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo vienkartinė įmoka, kurios dydis susietas su minimaliosios mėnesinės algos dydžiu.
SADM duomenimis, Lietuvoje šiemet, neįskaičiuojant nelaimingų atsitikimų darbe dėl eismo įvykių, įvyko 11 mirtinų ir 87 sunkūs nelaimingi atsitikimai darbe. Iš jų statybų sektoriuje – 2 mirtini ir 13 sunkių, praneša ministerija.