Kėdainiuose sugriuvusį tiltą eismui atvers birželio pabaigoje

Vieno metro pločio praėjimas bus paliktas pėstiesiems, taip pat veiks viena eismo juosta. Vieno metro pločio praėjimas bus paliktas pėstiesiems, taip pat veiks viena eismo juosta.

Dar sausio mėnesį įgriuvęs pagrindinis Kėdainių miesto tiltas per Nevėžį praėjus pusmečiui pagaliau bus atvertas eismui. Tiksliau – dalis jo. Eismas bus reguliuojamas šviesoforu, tiltu galės keliauti lengvieji automobiliai, greitoji medicinos pagalba ir pėstieji. Gaisrinės automobiliai bei sunkiasvoris transportas tiltu važiuoti negalės.

Ekspertai pateikė savo rekomendacijas

Lietuvos automobilių kelių direkcija galiausiai priėmė sprendimą leisti eismą viena tilto puse. Ekspertų išvados leido priimti tokį sprendimą – tiltu leis važiuoti ne sunkesnėms, nei 5,5 tonos svorio ir 3,5 m aukščio automobiliams.

Savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Muznikas sakė, jog Kelių direkcija imsis veiksmų, kad būtų užtikrinta, jog tiltu nevažinėtų sunkesni automobiliai, nei leidžiama.

„Kelių direkcija padarys tokius įvažiavimus, kad netilptų aukštesni, nei 3,5 metro automobiliai ir sunkiasvoris transportas. Bus kaip tunelis su atitvarais iš šonų bei viršutinės aukščio ribos atitvaras. Tai reiškia, kad tiltu negalės važiuoti gaisrinės automobiliai, tačiau panašu, kad Tilto g. tilto atidarymas sutaps su Vilainių tilto atidarymu, tad gaisrinė galės važiuoti būtent Vilainių tiltu“, – sakė administracijos vadovas.

Ekspertais pasitiki

Tiesa, natūralu, jog gali kilti abejonė, ar tikrai galima pasitikėti ekspertais? Juk prieš sugriūnant tiltui, vos prieš keletą savaičių ekspertai buvo pateikę išvadas, kad tiltas yra saugus naudoti.

Tačiau G. Muznikas sako, kad šį kartą tilto būklę vertino visai kiti ekspertai – dėl to esą ir procedūros užtruko žymiai ilgiau.

„Prieš tai tilto būklę vertindavo pačios Kelių direkcijos ekspertai. Dabar ekspertai dirbo jau visai kiti. Jais nepasitikėti neturime pagrindo“, – sakė G. Muznikas.

Siūlo eismą reguliuoti šviesoforu

Nors atveriant tiltą eismui visus paruošiamuosius darbus turi padaryti Automobilių kelių direkcija, savivaldybės buvo klausiama, kaip geriau organizuoti eismą.

Variantai buvo trys – šviesoforu, leidžiant eismą vienu metu viena kryptimi, kitu metu – kita kryptimi, arba visą laiką leisti eismą tiltu tik viena kryptimi, pasirenkant, kuri aktualesnė: arba iš miesto, arba į miestą.

„Kelių direkcija kol kas pasiūlė pabandyti eismą organizuoti su šviesoforu. Jei šis variantas pasiteisins, toks ir liks. Variantas su šviesoforu rizikingas, bet įmanomas, veikiant abiem tiltams, nes atidarytas Vilainių tiltas sumažins Tilto gatvės tilto apkrovas“, – sakė G. Muznikas.

Eglė Kuktienė ("Rinkos aikštė")

Rinkos aikštė

Video