Olimpiados organizatorius ragina nutraukti ryšius su „Coca-Cola“

Asociatyvi nuotr. Asociatyvi nuotr.

Sveikatos ekspertai antradienį paragino olimpinių žaidynių organizatorius nutraukti bendradarbiavimą su „The Coca-Cola Company“, tvirtindami, kad dabartinis milijardinis susitarimas dėl sporto renginių rėmimo leidžia JAV bendrovei nukreipti dėmesį nuo to, kad gaivieji gėrimai yra nepalankūs sveikatai.

Paryžiaus olimpiados renginiuose gausu „Coca‑Cola​" gaminamų gazuotų gaiviųjų gėrimų reklamų. Bendrovė olimpiadą remia nuo 1928-ųjų.

Tačiau šie gėrimai, kuriuose gausu cukraus, „turi mažai arba apskritai neturi maistinės vertės“, o tokių sveikatai nepalankių produktų reklamos neturėtų būti sporto renginiuose, sako tarptautinės sveikatos grupės „Vital Strategies“ ekspertės Trish Cotter (Triš Koter) bei Sandra Mullin (Sandra Malin).

Anot jų, cukrumi saldinti gėrimai yra daugybės rimtų sveikatos problemų „esminis veiksnys“.

Visame pasaulyje žmonės susiduria su tokiomis problemomis kaip nutukimas, diabetas, aukštas kraujo spaudimas ir širdies ligos, parašė ekspertės komentare žurnalui „BMJ Global Health“.

Be to, „Coca-Cola“ produktai prisideda prie taršos plastiku, šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų, milžiniško kiekio vandens sunaudojimo, priduriama straipsnyje.

„Toliau bendradarbiaudamas su „Coca-Cola“ olimpinis judėjimas rizikuoja prisidėti prie intensyvėjančios prastos mitybos pasaulinės epidemijos, aplinkos būklės blogėjimo ir klimato kaitos“, – tvirtina autorės.

„Atėjo metas Tarptautiniam olimpiniam komitetui (TOK) nutraukti ryšius su „Coca-Cola“ sportininkų, žiūrovų ir planetos labui“, – priduriama straipsnyje.

„Coca-Cola“ kol kas nepakomentavo šių raginimų.

2020 metais JAV gaiviųjų gėrimų gamintoja pasirašė Olimpinių žaidynių rėmimo pratęsimo susitarimą, kurio vertė, kaip pranešama, siekia 3 mlrd. dolerių.

Partnerystė truks bent iki 2032-ųjų.

T. Cotter ir S. Mullin pažymėjo, kad praėjusiais metais „Coca-Cola“ turėjo daugiau susitarimų dėl sporto renginių rėmimo nei bet kuris kitas prekės ženklas, įskaitant tokias sporto aprangos bendroves kaip „Nike“.

„Šios strategijos kulminacija – galimybė aukso medaliu „išplauti“ nesveiką produktą“, – rašė jos.

Pasaulio sveikatos organizacija paragino šalis apmokestinti cukrumi saldintus gėrimus.

Prieš žaidynes pradėtą rengti peticiją „Išmesk iš sporto didžiuosius gazuotus gėrimus“ pasirašė daugiau kaip 109 tūkst. žmonių, o ją parėmė įvairios visuomenės sveikatos organizacijos, įskaitant Pasaulinę nutukimo federaciją.

Video