Didieji žemės ūkio technikos gamintojai fiksuoja mažesnes pajamas, bet ne viskas taip blogai

Asociatyvi nuotr. New Holland nuotr. Asociatyvi nuotr. New Holland nuotr.

Žiniasklaida skelbia, kad didieji žemės ūkio technikos gamintojai ne itin gerai vertina šių metų perspektyvas. Ir nors pirmas ketvirtis jiems buvo išties prastas, šiemet reikalai turėtų šiek tiek pasitaisyti.

Koncernas „AGCO Corp.“ (AGCO), kuriam priklauso „Massey Ferguson“, „Fendt“ ir „Valtra“ prekių ženklai, paskelbė, kad šių metų pirmąjį ketvirtį pardavimai sumažėjo net 34 proc., o jos konkurentė „CNH Industrial NV“, valdanti „Case IH“ ir „New Holland“ prekių ženklus prognozuoja, kad 2025 m. pajamos iš žemės ūkio technikos rinkos gali sumažėti 12–20 proc. Ne ką geriau sekasi ir JAV gamintojams, o viena iš kliūčių augti pajamoms, įvardijamos ne tik vis dar žemos grūdų kainos, ūkininkų susilaikymas nuo investicijų, bet ir JAV muitų ir prekybos karas su visu pasauliu.

Analitikai ir gamintojai baiminasi, kad jei tokia situacija užsitęs, amortizuoti pajamų praradimų nebus iš ko.

Ir vis dėlto didžiųjų technikos gamintojų akcijos tarptautinėje rinkoje auga. Praėjusį ketvirtadienį AGCO fiksavo 13 proc. augimą, CNH – 8,7 proc., o „Deere & Co“ – 4,7 proc.

Įdomu tai, kad žemės ūkio technikos rinka spaudimą jaučia nuo 2022 m., kai tuomet gamintojai fiksavo rekordinius pardavimus. „Farmprogress.com“ ekspertai aiškina, kad šie metai gali būti paskutiniai prasti metai gamintojams. Rinka šiemet esą pasieks dugną, nuo kurio atsispirs 2026-aisiais. Tačiau jei JAV prezidentas toliau tęs prekybinius karus, situacija gali pablogėti, ypač, jei Kinija įves atsakomuosius muitus JAV.

„Didžiausias jų produktų pirkėjas (Kinija) yra prekybos karo epicentre“, – interviu yra  sakęs AGCO vadovas Eric Hansotiau.

AGCO tikisi, kad pajamos 2025 m. didės Pietų Amerikos ir Azijos-Ramiojo vandenyno regionuose, o vėliau esą turėtų atsigauti ir Šiaurės Amerikos rinka.

Video