„Steyr“ hibridas jau važiuoja ir veikia 

Farmer.pl nuotrauka. Farmer.pl nuotrauka.

Parodoje „Farming Red“ pristatytas „Steyr Hybrid CVT“ vis dar – prototipas, bet jau arti serijinės gamybos, praneša farmer.pl.

Kelerius metus bandyta hibridinė CVT pavarų dėžė pagaliau bus pradėta gaminti. Praėjusią savaitę pristatytas „Steyr Hybrid CVT“ traktorius, kurio bandymai jau baigiami. Kokie jo privalumai?

2019 m. parodoje „Agritechnica“ oficialiai pristatytas pirmasis „Steyr Konzept“. Traktorius labiausiai sužavėjo savo futuristine išvaizda, nestandartiniu požiūriu į stilių, bet jis turėjo ir dar vieną privalumą – elektrinę, tiksliau, hibridinę, pavaros sistemą. 

Prototipe buvo įrengtas klasikinis 204 AG keturių cilindrų FPT variklis, kuris varė elektros generatorių, gaminantį elektros energiją. 

Modelyje „Konzepta“ vietoje klasikinės pavarų dėžės buvo sumontuotas akumuliatorius, kuris kaupė pagamintą energiją arba perdavinėjo ją elektros varikliams, įrengtiems kiekviename traktoriaus rate. Netradicinį traktorių galima buvo apžiūrėti 2022 m. Kelcuose vykusioje Agrotech parodoje. Konzeptas buvo šaunus, tačiau kūrėjai žinojo, kad dar reikia tobulinti pavarą.

„Konzept“ kūrimas turėjo būti kitos hibridinės pavaros versijos pristatymas parodoje „Agritechnica 2021“. Deja, dėl pandemijos renginys buvo atšauktas, o pavara apdovanota tik DLG statulėle. Tačiau šis projektas jau atrodė labiau panašus į galutinę hibridinės CVT transmisijos versiją.

Steyr hibridinė CVT transmisija pradeda veikti

Šiemet parodoje „Agritechnica“ išvydome tą pačią pavarą, tačiau jau pritaikytą važiuojančiam traktoriui, rašo farmer.pl. Dar ne viskas baigta, traktoriuje galima pamatyti bandomąją aparatūrą, o interjeras niekuo nesiskiria nuo standartinių austrų prekės ženklo mašinų.

Svarbiausia, kad traktorius būtų važiuojantis, o jo darbo valandų skaičius Italijoje, Austrijoje ir kitose šalyse viršytų 300.

CNH Industrial inžinieriai pabrėžė, kad hibridinė bepakopė transmisija jau ištobulinta ir paruošta gamybai. Žinoma, prieš pradedant gaminti naująjį traktorių, už jo konstrukciją atsakingi dizaineriai ir prie kitų traktoriaus komponentų dirbantys inžinieriai, dar turės padirbėti. 

Prototipo pagrindas – Steyra 6175 Impuls su hibridiniu paketu

Naujoji hibridinė CVT bepakopė transmisija šį kartą naudojama „Steyra 6175 Impuls“ CVT platformoje. 180 AG (vardinė) galios traktorius, modernizavus jį į hibridinę versiją, generuoja iki 260 AG maksimalią galią. 

Didesnės galios ir šiek tiek sunkesnį traktorių padaro, hidromechaninės CVT bepakopės pavaros derinys galinėje ašyje ir hibridinis modulis priekinėje ašyje. Abu jie gali būti derinami su išmaniąja 4 varančiųjų ratų sankaba.

Praktiškai tai vyksta taip: kol standartinė CVT transmisija suka galinę ašį, priekyje naudojamas elektros variklis ir akumuliatoriai, todėl priekinė ašis gali išvystyti iki 110 AG galią arba, priklausomai nuo sąlygų, kaupti energiją vėlesniam laikui, praneša farmer.pl.

Video