Šokiruojanti reklama – kaip priedas prie būsto dovanojamas augintinis
Socialiniuose tinkluose plačiai nuvilnijo šokiruojanti nekilnojamojo turto vystytojų reklama apie dovanojamą augintinį pirkėjams, kurie įsigys būstą uostamiestyje. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) pozicija šiuo atveju labai griežta – gyvūnai neturi ir negali būti taip atsainiai dovanojami, nes tai didžiulė atsakomybė ir ilgalaikis įsipareigojimas. Ypač artėjant šventiniam Kalėdų periodui ši reklaminė kampanija labai neatsakinga.
„Tai labai blogos reklamos pavyzdys ir visiškai netoleruotinas dalykas. Juolab, kad šiuo atveju būsto pirkėjui tokia „dovana“ būtų primetama. Galbūt jis apskritai neturi noro ar nėra pilnai įsivertinęs savo ir šeimos narių galimybių laikyti, rūpintis augintiniu ir ilgam laikui priimti į savo namus. Augintinis negali būti lyg koks priedas prie pagrindinio „prizo“, net jeigu ir komunikuojama apie jo dovanojimą tik atsakingiems šeimininkams. Išties apmaudu, kad šios reklamos kūrėjai nuėjo labai neatsakingu keliu bei paskleidė neapgalvotą žinutę. Raginame tokių kampanijų daugiau neorganizuoti, nes tai prieštarauja gyvūnų gerovės principams“, – komentuoja VMVT Gyvūnų gerovės skyriaus vedėja Gintarė Mockevičienė.
Pasak VMVT atstovės, gyvūnų dovanojimo pasekmės labai akivaizdžios matant bauginančius skaičius prieglaudose paliktų, pamestų, apleistų šunų ir kačių. Savo ruožtu VMVT prevenciškai jau daugelį metų visuomenei skelbia priešingą žinutę – kad augintinis jokiais būdais negali būti kažkam dovana. Impulsyvus sprendimas dovanoti negali būti siejamas su gyvūnais, nes šie yra gyvos, kvėpuojančios ir jaučiančios būtybės.
Gyvūno įsigijimas turi būti tik paties žmogaus asmeniškai labai gerai pasvertas ir atsakingai priimtas sprendimas, o ne spontaniškų nuotaikų vedinas poelgis. Prieš išsirenkant sau geriausią draugą ir kompanioną ilgiems metams ypač svarbu teisingai įsivertinti lūkesčius, poreikius ir savo galimybes pasirūpinti augintiniu ir jo priežiūra.