Pavasaris kviečia į skrydį
„Skraidančios kalvės“ savininkas ir žinomas pilotas Raimondas ŽIEVYS pavasarį sutinka darbų sūkuryje. Projektai, susitikimai, planuotų ir neplanuotų kūrybinių užsakymų srautai menininką skatina atsakingiau dėlioti asmeninį laiką ir jausti galimybių ribas.
„Kiekvienam kuriančiam žmogui įtaką daro metų laikai ir gamtos grožis. Pavasario šviesa suteikia daugiau optimizmo bei jėgų, daugiau pozityvių natų kūryboje. Šis pavasaris permainingas, taip ir turėtų būti. Darbų krūvis auga. Artimiausiu metu dalyvausiu kraštiečių projekte ir trejetui mėnesių pasinersiu į linkmeniškių „Šviečiančio plaktuko“ viziją. Manau, kad susitvarkysiu šiame kūrybos procese, o gal net sutaupysiu užsakymo vykdymui skirto laiko.
Turiu daug ir įvairių sumanymų. Liūdnoka, kad iki šiol kalvėje dirbu be padėjėjo. Visgi, neprarandu vilties, gal atsiras įkvėptas jaunas žmogus, kuriam bus svarbūs metalo pasaulio slėpiniai ir kalvystės proceso atradimai. Gal net sūnus Dominykas grįš iš užsienio ir stos į darbus šalia manęs?.. Laikas parodys.
Sausį, kai buvo geras oras, atlikau apžvalginį skrydį. Dabar remontavau lėktuvo kuro baką, viską peržvelgiau, tvarkiau, nes laukia naujas skrydžių sezonas, kasmetiniai renginiai Dariškėse, skrydžiai į Lenkiją.
2025 m. Seimas yra paskelbęs lėktuvo ANBO ir Lietuvos aviacijos kūrėjų metais. 1934-aisiais, minint S. Dariaus ir S. Girėno žūties metines, birželio 25–liepos 19 d. A. Gustaičio vadovaujama trijų ANBO-IV eskadrilė labai sėkmingai ir nepaprastai tiksliai apskrido Europą. Tai buvo didi diena Lietuvos aviacijos istorijoje. Be jokių avarijų lietuviškų lėktuvų trijulė įveikė apie dešimt tūkstančių kilometrų ir aplankė keliolikos Europos valstybių sostines. Jų maršrutas driekėsi iš Kauno per Stokholmą, Kopenhagą, Amsterdamą, Briuselį, Londoną, Paryžių, Marselį, Romą, Vieną, Prahą, Budapeštą, Bukareštą, Kijevą, Maskvą, Velikiji Luki ir Kauną.
Šalia Marijampolės esančio Obelinės kaimo kilusio lėktuvų konstruktoriaus Antano Gustaičio kurti lietuviški lėktuvai ANBO, Sovietų Sąjungai okupavus Lietuvą, 1940 m. sudarė pusę tuo metu Lietuvos karo aviacijoje naudotų modelių. Dabartinė ANBO eskadrilė susibūrusi svarbiam tikslui – atstatyti A. Gustaičio sukonstruotus lėktuvus ANBO, padėti tiems, kurie rūpinasi Lietuvos tarpukario aviacijos paveldu, organizuoti renginius, panaudojant savadarbę ir atkurtą senovinę aviaciją.
ANBO ir Lietuvos aviacijos kūrėjų metus minėsime ypatingai. Be tradicinių skrydžių aplink Lietuvą, susitikimų ir koncertų, su kapelos „Sadūnai“ muzikantu Gintaru Andrijausku ir „Laimingų romansų teatru“ esame numatę organizuoti parodą ir koncertinius renginius Zarasų r. Manau, kad turėtų būti labai įdomus, turiningas ir aktyvus laikas“, – pasakojo kalvis ir prisiekęs aviacijos entuziastas Raimondas Žievys, kurio asmeninis laikas jau suplanuotas tiesiog detaliai. Svarbiausia, kad tik užtektų viskam jėgų ir būtino įkvėpimo.
