Vartotojai – maisto produktų etikečių džiunglėse
Europos Audito Rūmai paskelbė specialiąją ataskaitą 23/2024 „Maisto produktų ženklinimas ES. Vartotojai gali pasiklysti etikečių džiunglėse“, kurios rengimui vadovavo Audito Rūmų narė Keit Pentus-Rosimannus.
Vartotojai gali lengvai pasiklysti maisto produktų etikečių džiunglėse, įspėja auditoriai. Maisto produktų ženklinimas turėtų padėti žmonėms perkant maistą priimti geriau pagrįstus sprendimus. Tačiau Europos vartotojai susiduria su vis daugiau teiginių, logotipų, šūkių, etikečių ir ženklų, kurie gali būti ne tik painūs, bet ir klaidinantys.
Etiketėmis vartotojams pateikiama informacija apie jų maisto produktų sudėtį ir padedama priimti sprendimus dėl pirkimo turint pakankamai informacijos. Nustatėme, kad ES maisto produktų ženklinimas gali padėti vartotojams priimti geriau pagrįstus sprendimus perkant maisto produktus, tačiau ES teisinėje sistemoje yra didelių spragų, taip pat trūkumų, susijusių su stebėsena, ataskaitų teikimu, kontrolės sistemomis ir sankcijomis. Dėl to vartotojai susiduria su etiketėmis, kurios gali būti painios ar klaidinančios arba kurias jie ne visada supranta. Pateikiame keletą rekomendacijų, be kita ko, siūlydami šalinti ES maisto produktų ženklinimo teisinės sistemos spragas, dėti daugiau pastangų analizuojant ženklinimo praktiką ir imtis veiksmų siekiant, kad vartotojai geriau suprastų maisto produktų ženklinimą.