"Via Lietuva" įgyvendino vieną ambicingiausių projektų per pastaruosius 30 metų

Baigus antrojo A. Meškinio (Kleboniškio) tilto statybas, gruodžio 3 d. be apribojimų atidaromas eismas abiem naujai pastatytais tiltais per Nerį Kaune. Via Lietuva nuotr. Baigus antrojo A. Meškinio (Kleboniškio) tilto statybas, gruodžio 3 d. be apribojimų atidaromas eismas abiem naujai pastatytais tiltais per Nerį Kaune. Via Lietuva nuotr.

Jau nuo šio šeštadienio vairuotojams bus lengviau įveikti kelio atkarpą magistrale A1 tis Kaunu. Dvejus metus trukusios grandiozinės statybos automagistralėje ties Kaunu – baigiasi. „Via Lietuva“ informuoja, jog baigus antrojo A. Meškinio (Kleboniškio) tilto statybas, gruodžio 3 d. bus atidaromas eismas be apribojimų abiem naujai pastatytais tiltais per Nerį Kaune.

Nuo šeštadienio (lapkričio 30 d.) eismas su tam tikrais apribojimais bus pradėtas organizuoti naujai pastatytu tiltu Vilniaus kryptimi, o nuo pirmadienio (gruodžio 2 d.) – antru naujai pastatytu tiltu ir Klaipėdos kryptimi.

Šis projektas yra vienas iš didžiausių ir sudėtingiausias „Via Lietuvos“ įgyvendintų kelių statinių infrastruktūros projektų per pastaruosius 30 metų. 

„Galutinai baigiamas dar vienas itin svarbus kelių infrastruktūros projektas, turintis didelę reikšmę tiek tranzitiniam transportui, tiek šalies kariniam mobilumui. Eismo sąlygos čia žymiai pagerės, o kelionės taps ne tik greitesnės, bet ir saugesnės. Dėkoju visiems, prisidėjusiems prie šio dvejus metus trukusio projekto įgyvendinimo, pagal darbų sudėtingumą jis buvo tikrai išskirtinis”, – sako l.e.p. susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Intensyviausio eismo automagistralėje Lietuvoje ties Kaunu esantis A. Meškinio tiltas rekonstruotas iš esmės – pastatyti du tiltai, kurie skirti tranzitinio transporto eismui. 2022 metais baigtas statyti naujas tiltas (šiaurinis) ir kitoje pusėje likęs tiltas (pietinis) nuo šiol tarnaus kaip jungiamieji keliai vietiniam transportui. Toks tranzitinio ir vietinio transporto srautų atskyrimas užtikrins didesnį eismo pralaidumą ir eismo saugumą važiuojant šiais, didžiausio eismo intensyvumo, tiltais visoje Lietuvoje.

„Baigėme bene sudėtingiausią tiltų statybos projektą – pagrindinėje šalies automagistralėje rekonstruotas A. Meškinio tiltas, kuris yra svarbus ne tik keliaujantiems automagistrale, bet ir reikšmingas kaip valstybės karinio mobilumo strateginė jungtis. Sutvarkytoje beveik 1,5 km ilgio  automagistralės atkarpoje maksimaliai pagerės eismo sauga, dėl triukšmo slopinimo sienelių sumažės ir aplinkos tarša, eismo dalyvių kelionės bus saugesnės, patogesnės ir greitesnės. Šis grandiozinis projektas įvykdytas per trumpą laiką – dvejus metus, aišku, šie dveji metai prailgo eismo dalyviams, todėl „Via Lietuvos“ vardu, dėkoju visiems už kantrybę ir linkiu saugių kelionių“, – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

Vykdant A. Meškinio tilto rekonstravimo projektą, buvo sutvarkytas magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas nuo 99,03 iki 100,47 km, pastatytas tiltas per Nerį bei viadukas per Jonavos g., įrengti jungiamieji keliai bei triukšmo užtvarai.

A. Meškinio tilto rekonstravimo darbus vykdė „Via Lietuva“ viešąjį darbų konkursą laimėjusi AB „Kauno tiltai“. Viso projekto vertė – 70,5 mln. Eur su PVM, Europos Sąjungos Sanglaudos fondo šiam projektui skirta 37 mln. Eur, likusią sumą 33,5 mln. Eur sudaro Valstybės biudžeto lėšos.

Tiltai ties Kaunu per Nerį, esantys magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda (nuo 99,03 km iki 100,47 km), yra intensyviausio transporto eismo tiltai visoje Lietuvoje. Skaičiuojama, kad šiuo kelio ruožu, kuriame yra šie tiltai, nuo Biruliškių sankryžos iki kelio „Via Baltica“, automobilių srautas siekia iki 78 tūkst. per parą.

Video