Iš Klaipėdos uosto išplaukia pirmieji lietuvišku derliumi pakrauti laivai

Asociatyvi nuotr. Klaipėdos jūrų uosto nuotr. Asociatyvi nuotr. Klaipėdos jūrų uosto nuotr.

Pro Klaipėdos uosto vartus jau išplaukia pirmieji šių metų grūdų derliumi pakrauti laivai. Keliasdešimt tūkstančių tonų šio sezono grūdų jau išgabeno kompanija „Bega“. Šią įmonę Lietuvos ūkininkų nupjautas derlius pasiekia ne tik sausuma, bet ir Nemunu. Šiomis dienomis ir bendrovė „Klasco“ į birius krovinius gabenantį laivą „Polsteam rudno“ pakrovė 33 tūkst. tonų kviečių. Ir kitos uoste grūdus kraunančios bendrovės naujuoju derliumi pildo laivus.

„Lietuvos ūkininkams šių metų sezonas žėrė vieną išbandymą po kito. Grūdininkams skaudžiausiai kirto liūtys. Klaipėdos uoste kantriai laukėme pirmųjų sunkvežimių, vagonų, baržų su šių metų derliumi – ūkininkų darbo rezultato, kuris per Klaipėdos uostą paplis po tolimus Europos ir Afrikos kraštus. Praėjusiais metais sezonas Klaipėdos uoste buvo darbingas – perkrauta daugiau nei 4 mln. tonų. Nors šiemet dėl orų javapjūtė prasidėjo vėliau ir praėjusių metų to paties laikotarpio rezultatai dar nepasiekti, pesimistinių išvadų daryti neskubame – uoste veikiančios įmonės priima keliais, geležinkeliais ir vidaus vandenų keliu gabenamus grūdus ir yra pasirengę dirbti visu pajėgumu“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ jau išlydėjo du po 30–40 tūkst. tonų grūdų pakrautus laivus, o šiomis dienomis vienu metu vyksta net trijų laivų krova.

Kompanijos „Bega“ specializuotas grūdų krovos terminalas žemės ūkio produkciją priima visomis transporto rūšimis – autotransportu, geležinkeliu ir vidaus vandens keliu, baržomis.

„Šio sezono išskirtinumas yra tas, kad jaučiame aktyvesnę grūdų logistiką geležinkeliais. Viena vertus, LTG grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ savo parką papildė keliais šimtais naujų vagonų grūdinėms kultūroms pervežti, kita vertus, dėl prastesnių oro sąlygų ir didesnės drėgmės ūkininkai mažiau nukultų grūdų gali vežti tiesiai iš laukų į uostą, ką paprastai daro autotransportu, ir dažniau turi pristatyti juos į džiovyklas, elevatorius, kurie turi geresnę prieigą prie geležinkelių“, – sako kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus.

Pernai į įmonę buvo atvertas naujas grūdų gabenimo kelias – vidaus vandens keliais. Nemunu grūdų gabenimas tęsiamas ir šiemet – jis vyksta nuo pat laivybos sezono pradžios. Šiuo metu tokiu būdu į kompanijos „Bega“ terminalą plukdomas ir naujasis derlius – baržos įmonę pasiekia kas savaitę.

Krova įsibėgėja ir kitoje lyderėje šiame segmente – bendrovėje „Klasco“ pirmasis laivas šio sezono grūdais pripildytas šiomis dienomis. Jam išplaukus, nieko nelaukiant imamasi krauti dar du: „Gurnet bay“ bus pakrautas maždaug 33 tūkst. tonų miežių, „Yasa Magnolia“ – 38 tūkst. tonų kviečių.

„Nepaisant iššūkių – vėluojančios javapjūtės ir kitų nepalankių oro sąlygų poveikio, šio sezono Lietuvos grūdų derlius jau pradėtas eksportuoti per Klaipėdos uostą. Mūsų terminalas dirba įprastu tempu, o komanda užtikrina, kad grūdų priėmimas ir išgabenimas vyktų sklandžiai“, – sako bendrovės „Klasco“ generalinis direktorius Vitalij Muštuk.

Praėjusiais metais grūdų derlius Lietuvoje siekė 6,4 mln. tonų, per Klaipėdos uostą išgabenta didžioji jo dalis – 4,1 mln. tonų. Dalis derliaus liko Lietuvoje mūsų šalies poreikiams. Grūdų krova pernai buvo aktyviausia rugsėjį.

Daugiausia praėjusių metų derliaus išgabenta į Nigeriją, Pietų Afrikos Respubliką ir Ispaniją.

Pastaraisiais metais Klaipėdos uosto įmonės iš viso per metus yra pajėgios perkrauti 5,8 mln. tonų grūdų. Didžiąją šio potencialo dalį – apie 70 proc. – bendrovės ir išnaudoja.

Video