Benzininio dirvos kultivatoriaus gedimai, jų priežastys ir remontas

Dirvos kultivatorius. Dirvos kultivatorius.

Nuosavame sklype naudojamo daržo dirvos kultivatoriaus dažniausių gedimų sąrašas yra nemažas. Savininkus sudomins gedimų priežastys, galinčios padėti išvengti nesklandumų ateityje, o kartu su tuo siūlome susipažinti ir su savarankiško taisymo būdais.

• Kultivatoriaus motoras neužsiveda;

• Per mažos apsukos, agregatas negali išvystyti didesnių apsukų;

• “Šaudymas" duslintuve;

• Per didelė vibracija;

• Alyva ar benzinas patenka į karterį;

• Kultivatorius sustoja padidėjus apkrovai;

• Dūmai iš kultivatoriaus;

• Benzinas nepatenka į degimo kamerą;

• Žvakės pajuodavimas.

Kultivatorius neužsiveda

Jeigu agregatas niekaip nereaguoja į bandymą paleisti, gedimo šaltinis gali būti šie du konstrukcijos elementai: starterio grupė arba variklis.

Starterio kaltės atveju viskas gana paprasta: gamintojai rekomenduoja taisymo metu atkurti spyruoklių prispaudžiamąją jėgą arba, sugedus, įtaisyti naują starterio lynelį. Jeigu kalbame apie neveikiantį elektrinį starterį, tuomet yra prasmės patikrinti akumuliatorius.

Jei starterio grupės apžiūra nedavė rezultatų, reiškia problema slypi variklyje. Nustatyti gedimą jame yra daug sunkiau, ypač neturint atitinkamų įgūdžių. Kai kuriems modeliams siūlomas toks taisymo algoritmas:

1. Patikrinkite, kaip sumontuotas variklis. Jis neturėtų būti pasviręs pagrindo atžvilgiu. Jei reikia, sureguliuokite variklio padėtį.

2. Patikrinkite, ar variklyje yra benzino.

3. Praverstų apžiūrėti kuro bako sklendę – ji galėjo užsiteršti ir užsikimšti. Tuomet reikia išvalyti.

4. Kuro bako dangtyje yra anga, reikalinga oro srautui patekti. Patikrinkite šią angą – nes niekas neturi trukdyti orui.

5. Patikrinkite, ar į kuro tiekimo sistemą laisvai patenka benzinas. Jei kažkas trukdo benzino srautui, reikia išvalyti sistemą.

6. Įsitikinkite, kad veikia generatoriaus ritė, taip pat žinoma kaip magnetas. Ritei sugedus, taisyti šios detalės namuose neįmanoma – teks pirkti naują.

7. Jei cilindro sienelės pastebimai karštesnės nei įprastai, patikrinkite stūmoklio žiedą. Yra tikimybė, kad jis prarado reikiamą sandarumą.

Per mažos apsukos kultivatoriaus darbo metu

Kai kultivatoriuje nėra tuščios eigos, tikrai pastebėsite, kad variklis pradėjo dirbti pastebimai silpniau nei turėtų. Ir nutinka taip net esant minimaliai apkrovai arba be jos. Kultivatorius nepadidina apsukų, o atvirkščiai - sumažina jas iškart po užvedimo. Dažnai šį gedimą lydi pastebimas agregato įkaitimas.

Jei tai pastebėjote, nemanykite, kad problema valdymo elementuose – nesistenkite dar labiau didinti apsukų, antraip variklis gali išvis sugesti. Tokiais atvejais trumpam palikite kultivatorių ramybėje, iki visiško atvėsimo. Ateityje būtina atlikti remontą:

• uždegimo žvakių keitimas;

• dekompresijos pašalinimas;

• elektros laidų nesklandumų taisymas.

“Šaudymas" kultivatoriaus duslintuve

Kai kultivatoriaus variklis užgęsta - pastebima iškart: technika skleidžia garsų pykštelėjimą, panašų į šūvį, po kurio variklis nustoja veikti. Kai kada tai lydima dūmais iš agregato.

Gali būti keletas priežasčių:

• Pati paprasčiausi priežastis – nepilnas kuro sudegimas benzininio variklio cilindre. Remontas tokiu atveju nereikalingas.

• Uždegimas agregate nustatytas neteisingai, dėl ko mechaninė dalis veikia su tam tikru vėlavimu. Po kurio laiko tai sukelia dūmus ir būdingus “šūvius".

• Netinkamos kuro mišinio proporcijos sukelia "šaudymą" duslintuve. Tikriausiai buvo įpilta per daug alyvos. Gera idėja būtų išsiurbti kurą, o po to siurblį ir tiekimo sistemą praplauti paprastu vandeniu. Ruošdami naują mišinį, sumažinkite alyvos koncentraciją.

Per didelė vibracija

Turėdamas dydį ir svorį, dirvos kultivatorius gali generuoti tam tikrą vibraciją, bet sveiko proto ribose. Tačiau, jei vibracija tampa per didelė - laikas pagalvoti apie priežastis ir remontą. Kultivatoriaus variklio padidėjusios vibracijos priežastis dažniausia yra pernelyg atsilaisvinę tvirtinimai (veržlės, varžtai). Norėdami išspręsti problemą, turėsite stipriau užveržti tvirtinimo detales.

Alyva ar benzinas karteryje

Jei pastebėjote, kad kultivatoriuje prateka karbiuratorius, greičiausiai gedimą sukėlė karterio nesandarumas. Po aptikimo verta sustabdyti eksploatavimą ir išspręsti variklyje kilusią problemą.

Pamatę, kad karteryje yra benzino, patikrinkite - ar veikia plūdė. Įsitikinkite, kad ji yra tinkamoje padėtyje, o jos mobilumui netrukdo kiti vidiniai karbiuratoriaus komponentai. Patikrinkite sandarinimo tarpinę – gali būti, kad ji plyšo.

Korozijos atveju minėti remonto patarimai neduos norimo rezultato. Tada pirmiausia turėtumėte rasti vietą, per kurią vyksta alyvos ar benzino pratekėjimas į karterį. Užtepkite šią vietą sandarikliu. Svarbu pasirinkti sandariklį, kuris atlaikytų aukštą temperatūrą. Paprastai tai nurodoma ant pakuotės.

Kultivatorius sustoja padidėjus apkrovai

Jei šis gedimas atsirado dėl to, kad agregatas nustoja veikti esant didelėms apsukoms, ši problema išsprendžiama apžiūrint ir suremontavus kelis variklio ir degalų užpildymo sistemos elementus.

Yra tikimybė, kad vidaus degimo variklis užgęsta dėl to, kad į karbiuratorių patenka per daug oro. Šiuo atveju gali pagelbėti veiksmas; jei spausite paleidimo mygtuką ne iki galo, o maždaug iki pusės. Užvedę variklį, pagazuokite kurį laiką prieš eksploatavimą.

Ši problema dar galimai vyksta dėl uždegimo žvakių gedimo. Susidūrę su tuo, pakeiskite uždegimo žvakes naujomis. Taip pat verta išvalyti kuro mišinio tiekimo sistemą ir patikrinti karbiuratorių, ar nėra dekompresijos.

Dūmai iš kultivatoriaus

Naudojimo metu iš žemės ūkio agregato pradeda skleistis sodriai tamsūs dūmai, kuriuos dažnai lydi duslintuvo “šūviai” ir didelės alyvos koncentracijos susidarymas ant uždegimo žvakių. Jei variklis dūmina, gedimo priežastys gali būti šios:

• Užsikimšęs filtras, kuris tampa problema, kai variklis nėra reguliariai prižiūrimas.

• Kritinis stūmoklio žiedų susidėvėjimas. Tokiu atveju remontui tereikia pakeisti žiedą.

• Kuro vožtuvas nesandarus.

• Persotinto kuro mišinio tiekimas į karbiuratorių. Tai išsprendžiama sureguliuojant veržlę, kuri yra atsakinga už oro tiekimą į kurą.

Benzinas nepatenka į degimo kamerą

Galimas variantas, kai kultivatoriaus variklis yra tvarkingas, o problema slypi degalų tiekimo sistemoje. Taisant šį gedimą reikės išvalyti šiuos komponentus:

• kuro bako dangtelį. Didelis teršalų kiekis lemia tai, kad benzinas nepatenka prie uždegimo žvakių.

• kuro bako išleidimo angą. Kai ji užsikemša, kuras nustoja tekėti į degimo kamerą.

Uždegimo žvakių pajuodavimas

Juodos uždegimo žvakės rodo variklio problemas. Tam yra keletas priežasčių:

• Žvakė nesuderinama su jūsų kultivatoriaus modeliu, todėl greitai sugenda.

• Gedimas dažnai atsiranda dėl per intensyvaus naudojimo. Nuolatinis darbas dideliu greičiu priveda prie žvakių nusidėvėjimo.

• Neteisingai sumontuotas uždegimas taip pat sukelia žvakių juodumą.

• Jei žvakės pajuodavo, jas galima periodiškai valyti. Patogiausia tai padaryti keičiant alyvą. Svarbu žinoti, kad švitrinio popieriaus naudojimas šiame procese neleidžiamas. Vietoj to naudokite rūdžių valiklį ir kietų šerių šepetėlį (tinka ir senas dantų šepetėlis).

Norint išvengti remonto, rekomenduojama reguliariai tikrinti ir keisti uždegimo žvakes.

Video