Traktorių variklių palyginimas: John Deere, Deutz, Cummins, Perkins, Kubota, MMZ

Asociatyvi nuotr. Asociatyvi nuotr.

Variklių palyginimas, Cummins varikliai, Deutz variklis, Perkins varikliai

Palyginimui pateikiame 6 skirtingų gamintojų traktorių variklius: Deutz, John Deere, Perkins, Kubota, Cummins, MMZ. Kuo jie skiriasi tarpusavyje, kur sutampa techninės charakteristikos ir pan. Vienų gamintojų varikliai galbūt nusileidžia kitiems tam tikromis savybėmis, bet dėl kitų parametrų gali pranokti visus kitus.

Deutz varikliai traktoriams

Varikliai Deutz gaminami Vokietijoje kompanijos Deutz gamykloje. Šių traktorių variklių pagrindinė savybė yra ekonomiškumas ir ekologinis saugumas. Specialistai pažymi, kad dyzeliniai ir dujiniai Deutz varikliai tinka eksploatavimui įvairiomis klimatinėmis sąlygomis, neretai ir sunkiomis, pvz., kaitriuose Artimuosiuose Rytuose ir Šiaurės šalyse. 

Deutz variklius naudoja transporto gamybos bendrovės: Volvo, Bobcat, Case, Liebherr, Wirtgen, Kirovec, Dynapac. 

Traktorių varikliai Deutz pasižymi tuo, kad turi atskirus cilindrus ir atskiras cilindrų galvutes, turi integralinę aušinimo sistemą, beveik nereikalaujančią priežiūros (yra reguliavimas, veikiantis priklausomai nuo apkrovos). Triukšmas darbo metu nežymus. Yra galimybė įsirengti dvilaipsnio degimo sistemą, siekiant sumažinti atidirbtų dujų išmetimą, pvz., dirbant požeminėmis sąlygomis. 

Pagrindiniai susidėvintys mazgai yra vienodi visiems tos pačios serijos Deutz varikliams ir gali būti sukeičiami vieni su kitais. Tai sumažina iki minimumo atsarginių dalių poreikį, palengvina priežiūrą ir taisymą. 

Jonh Deere varikliai 

Varikliai John Deere specialiai konstruojami ir gaminami traktorinei technikai. Šių variklių galia siekia nuo 48 iki 600 AG. Gamintojas kompanija John Deere suteikia 2 metų garantiją visiems savo traktorių varikliams. Jie naudojami ir kitų gamintojų technikoje: Claas, Liebherr, SDMO, Atlas, Vermeer, Bruno, Clarke. 

John Deere variklių konstrukcijos ypatumai yra “šlapios” cilindrų tūtos, alkūninis velenas su padidintu patvarumu, monoblokinė purkštukų konstrukcija, išmetamųjų dujų slopinimo sistema, nesudėtingas remontas. Automatinė valdymo sistema numato variklio apsaugą ir išjungimą, esant žemam alyvos slėgiui, generatoriaus įtampos sutrikimams ir pakilus aušinto skysčio temperatūrai. 

Perkins varikliai 

Traktorių varikliai Perkins būna dyzeliniai ir dujiniai. Kompanija Perkins turi gamyklas Anglijoje, Kinijoje, Brazilijoje ir kitose pasaulio šalyse, pagamindama iki 300 000 variklių per metus. Pasitaiko klastočių, nes Kinijoje keletas nelegalių įmonių gamina variklius, prisidengę Perkins pavadinimu, be pačių Perkins leidimo, todėl už tokią nelicencijuotą kinišką produkciją kompanija atsakomybės neprisiima. Licencijuotų Perkins variklių galia svyruoja nuo 5 iki 2600 AG.

Perkins varikliai įtaisomi traktoriuose JCB, Foton, YTO, MTZ, Farmtrac ir kai kuriuose ekskavatoriuose. 

Išskirtinė Perkins variklių savybė – degalams naudojamas dyzelino ir biologinio kuro mišinys. Dauguma Perkins variklių gali veikti su 5 % biologinio kuro mišinyje, o kai kurie jau rodo puikus rezultatus su 30 % biokuro. Dar Perkins išsiskiria tuo, kad jų varikliams nebūtinas papildomas vandeninis aušinimas, o kuro sąnaudų sumažinimui naudojamas suodžių filtras DPF. 

Siekiant ekologiškumo jų varikliuose naudojama ir speciali sistema NOx Reduction, kuri sumažina kuro išeigą ir azoto oksidų išmetimą į aplinką. Išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema sulėtina degimo greitį, tuo parūpindama pilną kuro sudegimą ir išskiriamų azoto oksidų kiekio sumažinimą. 

Cummins varikliai

Įžymūs Cummins varikliai plačiai naudojami kitų pasaulio technikos gamintojų egzemplioriuose: Case, New Holland, Liebherr, Kamaz, GAZ, Belaz, Rostselmaš, Komatsu, Terex. Neretai pasitaiko klastočių iš Kinijos. 

Cummins varikliai pasižymi tuo, kad gerai padidina traktorių tempiamąsias charakteristikas, mažina kuro išeigas. Bet yra “išlepinti” ir pareikalauja griežto eksploatavimo instrukcijų laikymosi. Naudojant nekokybiškus degalus ir tepalus Cummins varikliai greitai sugenda, o remontas būna brangus ir kartais ilgas, laukiant kai kurių detalių atgabenimo iš užsienio.  

Ypatinga Cummins traktorių variklių savybė – patikimas dyzelio darbas ir suderintas santykis “galia-dydis". Nedidelių gabaritų Cummins varikliai turi pakankamai daug arklio galių. 

MMZ varikliai

Nors ir galioja sankcijos Minskui, tie ūkininkai Lietuvoje, kurie nusipirko MTZ ir Belarus traktorius dar iki sankcijų, juose turi veikiančius MMZ variklius (iš Minsko Motorų Gamyklos). Sankcijos sankcijomis, bet žemę art reikia. Juo labiau, kad MTZ ir Belarus traktoriai užimdavo ir antrą, ir trečią vietas pagal perkamumą Lietuvoje. 

MMZ variklių galia būna nuo 35 iki 450 AG, jie atitinka Euro 3 ir Stage 3A ekologines normas. MMZ akcentuoja kuro sistemą su elektroniniu valdymu, bendradarbiaudama su pasauliniu lyderiu BOSCH. 

Pagirtina MMZ traktorių variklių savybė yra ta, kad jie pritaikyti darbui sunkiomis klimato sąlygomis, turi nedidelius gabaritus ir svorį. Sukimo momento atsarga sudaro 25-28 %, suteikdama daugiau patikimumo. Su atsarginėmis dalimis dabar gali būti sudėtingiau, bet kiniečiai įsigudrino gaminti net MMZ variklių dalių klastotes.

Kubota varikliai

Kubota gamina ir traktorius, ir variklius jiems, stengiasi suteikti aukštos klasės techninę pagalbą. Traktorių varikliuose Kubota įrengta elektroninio valdymo sistema, oksidacijos katalizatorius DOC ir suodžių filtras DPF. Šie komponentai suteikia varikliams didelį našumą, ekonomiškumą, žemą triukšmo ir vibracijų lygį darbo metu. 

Kubota variklius galima aptikti kitų gamintojų technikoje: Bobcat, Fiat Hitachi, Bomag, Kaeser, TCM, Bucher, Carrier. 

Video