„AGCO Power“ pristatė naujos kartos sprendimus žemės ūkio technikai

CORE80 – naujausias ir galingiausias linijos narys, 8 l darbinio tūrio dyzelinis variklis, kurio maksimali galia siekia 252 kW (343 AG). CORE80 – naujausias ir galingiausias linijos narys, 8 l darbinio tūrio dyzelinis variklis, kurio maksimali galia siekia 252 kW (343 AG).

„AGCO Power“ mašinų variklių bei pavaros sistemų gamintoja, pristatė naujos kartos tvarius energijos sprendimus, skirtus mažinti emisijas, didinti efektyvumą ir užtikrinti ilgaamžę žemės ūkio technikos eksploataciją. Bendrovė naujoves pristatė Hanoveryje (Vokietija) vykusios parodos „Agritechnica 2025“ metu.

Šiuo žingsniu „AGCO Power“ aiškiai parodė, kad žemės ūkio technikos ateitis priklauso ne vien nuo variklio galios ar kuro rūšies, bet ir nuo gebėjimo suderinti skirtingus energijos šaltinius bei technologijas.

„Žemės ūkio energijos ateitis slypi išmanioje skirtingų sprendimų sinergijoje. Nėra vieno universalaus kelio – reikalingas platus, lankstus energijos spektras, apimantis tiek naujos kartos vidaus degimo variklius, tiek elektrinius sprendimus“, – teigė Juha Tervala, „AGCO Power“ generalinis direktorius.

Naujos kartos „CORE“ variklių šeima

Svarbiausia naujiena – CORE serijos variklių linijos išplėtimas. Ši šeima apima tris pagrindinius modelius, skirtus įvairaus dydžio žemės ūkio technikai:

• CORE50 – 5,0 l keturių cilindrų variklis (naudojamas Fendt 500 Vario Gen4 ir 600 Vario traktorių serijose).

• CORE75 – 7,5 l šešių cilindrų variklis, montuojamas Fendt 700 Vario Gen7 traktoriuose.

• CORE80 – naujausias ir galingiausias linijos narys, 8 l darbinio tūrio dyzelinis variklis, kurio maksimali galia siekia 252 kW (343 AG), o sukimo momentas – 1680 Nm. CORE80 pasižymi mažesniu degalų suvartojimu, sumažintomis emisijomis ir aukštu galios bei svorio santykiu. Būtent šis variklis, kaip suplanuota, taps naujosios Fendt 800 Vario Gen5 serijos širdimi.

Varikliuose naudojamos pažangios degimo valdymo sistemos, įpurškimo slėgis viršija 2000 bar, o optimizuota aušinimo grandinė leidžia išlaikyti efektyvų darbą net esant dideliam apkrovimui.

150 kWh baterijos koncepcija – beemisės pavaros link

Kartu su dyzeliniais varikliais „AGCO Power“ pristatė ir visiškai naują „Future Battery Concept“ – elektrinės pavaros modulį, sukurtą specialiai žemės ūkio technikai.

Šis 150 kWh talpos baterija pasižymi greito įkrovimo funkcija, leidžiančia įkrauti iki 80 % baterijos per mažiau nei 40 minučių.

„AGCO Power“ teigia, kad šis sprendimas atveria kelią visiškai elektrinėms traktorių koncepcijoms, kurios galės atlikti iki 70 % įprastų ūkio darbų be išmetamųjų dujų. Numatoma, kad technologija bus paruošta serijinei gamybai per 5–7 metus.

„Efektyvus ir beemisis traktorius taps kasdienybe greičiau, nei daugelis tikisi. Mūsų koncepcija parodo, kad elektrinė pavara gali būti praktiška ir patikima net intensyviose ūkio sąlygose“, – komentavo Kari Aaltonen, „AGCO Power“ inžinerijos direktorius.

CO₂ skaičiuoklės sistema

Dar viena naujovė – CO₂ Calculator: integruota skaitmeninė sistema, leidžianti realiuoju laiku stebėti kuro suvartojimą ir apskaičiuoti anglies dioksido pėdsaką.

Ši sistema renka duomenis tiesiai iš variklio valdymo bloko, atpažįsta naudojamą degalų tipą ir apskaičiuoja emisijų kiekį pagal veiklos pobūdį. Informacija perduodama į debesų platformą, kur ji gali būti analizuojama ir eksportuojama į ESG ataskaitas ar tiekimo grandinės dokumentaciją.

Pirmieji sprendimą jau bando keli Europos ūkiai, tarp jų – VERAVIS GmbH (Vokietija), vertinantys tikslų energijos efektyvumą ir siekiantys tvarios gamybos sertifikatų.

„AGCO Power“ yra pasaulinės „AGCO Corporation“ dukterinė įmonė. Bendrovė projektuoja ir gamina variklius, pavarų sistemas bei energijos sprendimus, naudojamus Fendt, Valtra, Massey Ferguson, Challenger ir kituose traktoriuose bei kombainuose.

Video