Draus stovėti, greitį ribos kalneliais
Praėjusią savaitę posėdžiavusi Saugaus eismo komisija tenkino ne visus gyventojų siekius riboti automobilių greitį kalneliais, ženklais, įsirengti užtvaras bei išspręsti kitas problemas. Priimant sprendimus komisijai teko derinti gyventojų, verslo ir viešąjį interesus.
Ne pirmame posėdyje buvo svarstoma eismo saugumo situacija Žiedo gatvėje. Šįsyk į komisiją kreipėsi garažų Žiedo g. Nr. 12 savininkai. Dėl to, kad „Narbuto“ gamykloje keičiantis pamainoms į gamyklos įrengtas aikšteles netelpa visų darbuotojų automobiliai, dalis jų parkuojama gatvėje. Kiti nevažiuoja į aikštelę, kad po pamainos nereikėtų laukti, kol iš jos išvažiuos.
Ankstesniais komisijos sprendimais uždraudus automobilių parkavimą vienose Žiedo gatvės zonose, paaiškėjo, kad ta pati problema aktuali ir prie minėtų garažų.
Pavasarį čia buvo sutvarkyta aplinka, pasėta veja, bet viskas liko sumaitota. Negana to, paliekama šiukšlių. O kartais net užblokuojamas įvažiavimas.
Pristatytas įmonės atsakymas, kad gyventojų pasipiktinimas yra suprantamas ir galvojama, kaip išspręsti parkavimo problemas.
Pernai buvo padidinta esama aikštelė, o darbuotojai skatinami į darbą atvykti „gamtai nekenksmingu transportu“, tam įrengta paspirtukų ir dviračių stoginė, kurią šiemet planuojama padidinti, darbuotojai iš nutolusių vietovių atvežami autobusais. Įmonė informavo periodiškai edukuojanti darbuotojus dėl automobilių parkavimo.
Nors išsakyta nuomonė, kad šią problemą turėtų spręsti gamykla, įrengdama papildomą aikštelę, gyventojų prašymui įrengti ženklus, draudžiančius statyti automobilius šioje vietoje, prie garažų, pritarta.
Pastatys ženklus
Pritarta Lyduokių seniūnijos seniūno Virgilijaus Andrukonio prašymui dėl informacinių ženklų įrengimo. Kadangi Lyduokių seniūnijoje esantis Siesarties kaimas išsidėstęs per keletą vietų, į kurias veda skirtingi privažiavimai, seniūnija nori įrengti ženklus, kuriuose būtų nurodytas ne tik kaimo pavadinimas, bet ir namų numeriai. Informacija aktuali tiek į pagalbą skubančioms tarnyboms, tiek atvykstantiems svečiams.
Vidiškių seniūnas Virgilijus Štaras prašė Šventupės kaimo Melioratorių gatvėje įrengti ženklus, nurodančius eismą ratu. Šioje gatvėje visi ir važiuoja ratu, bet, kai nėra ženklų, eismo įvykių atveju neaišku kieno pirmumas sankirtoje su A. Vienuolio gatve, vedančia į kempingą. Seniūno prašymui pritarta.
Leista įrengti kelio ženklą „Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas“ prieš įvažiavimą į Užugirio dvaro teritoriją, Užugirio kaime.
Gyventojų ginčai
Kartais komisijos sprendimų prašoma, norint išspręsti gyventojų nesutarimus. Vaižganto gatvės daugiabučio namo Nr. 17-o gyventojai kreipėsi dėl eismo saugumo užtikrinimo, sužymint automobilių statymo būdą aikštelėje prie gatvės, bei kelio užtvaro įrengimo prie įvažiavimo į namo aikštelę.
Bendrijos pirmininkas Andrius Astikas išsakė problemas, susijusias su stovėjimo vietų trūkumu ir kaimynų nesusikalbėjimu. Name yra 45 butai, automobilių daugėja ir vietų tikrai trūksta. Esą kaimyninis namas turi atsitvėręs aikštelę, tačiau kai kurie to namo gyventojai savo automobilius palieka prie 17-o namo, nes nuo čia arčiau laiptinė arba nepatogu laukti, kol pakils užtvaras.
Gyventojai prašė, kad aikštelėje prie gatvės būtų leistas kampinis statymas, nubraižant linijas, nes pagal kelių eismo taisykles, kai nėra nurodytas statymo būdas, galima parkuotis tik lygiagrečiai šaligatvio. Tai leistų sutalpinti kone dvigubai daugiau automobilių. Dabar jų telpa apie 9, o subraižius linijas tilptų apie 19.
Vis tik komisija konstatavo, kad aikštelė per siaura kampiniam statymui. Projektuojant gatvę ji buvo įrengta lygiagrečiam statymui.
Užtvaro įrengimui taip pat nepritarta. Nors kaimyninis namas jį ir turi įsirengęs, leidimą tokiam statiniui išdavė Nacionalinė žemės tarnyba, kai žemė dar buvo jos pavaldume. Tačiau prieš metus žemė buvo perimta savivaldybės žinion, o savivaldybė laikosi pozicijos, kad pirma turi būti suformuotas sklypas prie namo, tada galima išduoti leidimą. Kol nėra suformuoto sklypo, aikštelė yra vieša ir įrengus užtvarą būtų pažeistas viešasis interesas. Tačiau norint formuoti sklypus prie daugiabučių pirmiausia turi būti patvirtinti detalieji miesto mikrorajonų planai.
Gyventojams pasiūlytos dvi alternatyvos: imtis sklypo formavimo procedūrų patiems (tai gali kainuoti nuo 600 Eur) arba savo lėšomis prasiplėsti vidinę aikštelę – tada atsirastų galimybė joje įrengti rezervuotas vietas.
A. Astikas pateikė pasiūlymą dėl vienpusio eismo Vaižganto gatvėje. Komisija atsakė, kad klausimas svarstytinas, tačiau tam reikalinga gyventojų apklausa ir parašai.
Draus stovėti, įrengs kalnelį
„Šilo“ progimnazijos direktorius prašė įrengti kelio ženklą „Sustoti draudžiama“ privažiuojamojoje gatvėje, kuri įrengta Pivonijos miške.
Komisija leido abiejose gatvės pusėse įrengti ženklus „Stovėti draudžiama“. Galimybė sustoti ir išleisti vaikus išliks, tačiau nebebus galima gatvės pakraščiuose palikti automobilių, nes dėl jų kitiems tenka važiuoti šaligatviu, o vaikams, einantiems pėsčiomis, saugaus tako nebelieka.
Antakalnio gatvėje įrengta automobilių sustojimo aikštelė, kuri gali būti saugi vaikų išleidimo vieta, tačiau ja mažai kas naudojasi. Tėvai savo vaikus, daugiausia ikimokyklinukus ir pirmokus, nori atvežti iki pat mokyklos durų.
Deltuvos seniūnijos Dainavos kaimo gyventojai prašė įrengti du greičio ribojimo kalnelius Parko gatvėje. Šį prašymą teikė pakartotinai, argumentuodami, kad vienoje gatvės pusėje yra parkas, kitoje – gyvenamieji namai, kaime gausėja jaunų šeimų su vaikais.
Teigė, kad minėtoje gatvėje vairuotojai nuolat viršija greitį ir kelia pavojų. Komisija leido seniūnijai įrengti vieną kalnelį, jį pažymint atitinkamais kelio ženklais. Priminė, kad dėl kalnelių atsiranda papildomas triukšmas ir sulėtėja specialiųjų tarnybų – ugniagesių, medikų ir kt. – atvykimo greitis.
Atkreiptas dėmesys, kad Parko gatve važiuoja ne pravažiuojantis transportas, o patys dainaviškiai, tad bendruomenėje ir reikėtų ieškoti sutarimo dėl eismo saugumo ir pagarbos vieni kitiems.
Siesikų seniūnė Rūta Žižienė prašė įrengti kelio ženklą „Akligatvis“, atvažiuojant nuo Daugalių, ties įvažiavimu į Siesikų miestelio Topolių gatvę, nes transporto priemonės, atvažiavusios nuo Daugalių pusės, Apolinaro Katlioriaus gatve, ir sukdamos link aplinkelio, dažnai įvažiuoja į Topolių gatvę. Kadangi toliau pravažiavimo nėra, turi apsisukti privataus namo kieme. Komisija pritarė, kad toks ženklas reikalingas.
Kitas Siesikų seniūnės prašymas – įrengti du kelio ženklus, draudžiančius statyti mašinas važiuojamoje kelio dalyje Petronių kaime, kelyje link viešojo paplūdimio.
Kaip nurodė, keliukas yra siauras – juo pravažiuoti gali tik viena mašina, dvi neprasilenkia, o prie ežero yra privati valda, kurios savininkas vasarą neretai negali privažiuoti iki savo namų ar išvažiuoti į Ežero gatvę, nes kelias būna užstatytas atvykusių poilsiautojų mašinomis. Seniūnė informavo, kad automobilius galima palikti Ežero gatvėje. Komisija leido įrengti vieną draudžiamąjį ženklą vienoje kelio pusėje.
Nusvėrė kiti argumentai
Pivonijos mikrorajono gyventojai pateikė kolektyvinį prašymą riboti greitį ir sunkiasvorio transporto eismą Dariaus ir Girėno gatvėje. Prašyta sumažinti leistiną greitį iki 30 kilometrų per valandą ir nukreipti sunkiasvorį transportą kitomis gatvėmis, nes šią vaikai kerta eidami į mokyklą, o perėjoje ties „Norfa“ dėl įkalnės prastas matomumas.
Komisija atkreipė dėmesį, kad Dariaus ir Girėno gatvė yra pagrindinė arterija, jungianti Vilniaus ir Antakalnio gatves, naudojama čia veikiančių įmonių aptarnaujančio transporto susisiekimui. Pavyzdžiui, AB „Ukmergės gelžbetonis“ transportas gabena krovinius į Linų gatvę, Pašilę. Nukreipus eismą, jiems tektų daryti neracionaliai didelį lanką automagistrale arba važiuoti kitomis gatvėmis.
Pivonijos mikrorajone veikia ir daugiau įmonių, į kurias atvyksta sunkiasvoris transportas būtent per Dariaus ir Girėno gatvę. Tad prašymui nepritarta.
Taip pat ir greičio nutarta neriboti. Savivaldybės administracijos direktorė Inga Pračkailė priminė, kad gatvė bus projektuojama ir pasiūlė projektavimo metu diegiant eismo saugumo priemones atsižvelgti į gyventojų prašymą dėl greičio.
Svarstyti ir komisijos iškelti klausimai dėl eismo saugumo užtikrinimo mieste.
Vairuotojai, važiuodami iš Linų gatvės, kad nereikėtų laukti prie šviesoforo sukant į dešinę, važiuoja per daugiabučio namo Vilniaus g. Nr. 87 kiemą. Siekiant apsaugoti gyventojus, nutarta šioje vietoje įrengti ženklą, kuris neleistų įsukti į minėtą kiemą iš Linų gatvės.
Pastebėta, kad, įrengus pėsčiųjų taką, susidarė pavojinga situacija Gruodžio 17-osios ir Jaunimo gatvių sankryžoje. Šiemet šioje vietoje dėl plikledžio automobilis nuslydo į pėsčiųjų dalį. Siekiant išvengti galimų incidentų nutarta įrengti mechaninę priemonę, kuri leistų apsaugoti pėsčiuosius.