Kitų metų derlius į saugyklas bus vežamas suremontuotu keliu

Asociatyvi nuotr. Asociatyvi nuotr.

Raseinių rajone gyvena nemažai ūkininkų, užsiimančių grūdininkyste, todėl jiems labai svarbi kelių kokybė, pradėjus vežti grūdus į elevatorius, nes per dieną kai kada reikia ne vieną reisą atlikti. Tačiau, kaip ir daugelyje rajonų, kai kurios kelių atkarpos rajone tragiškos.

Kelias buvo lopytas ir perlopytas

Rajono gyventojai, važiuodami iš Raseinių į Kalnujus, Pašaltuonį ar Šilinę patirdavo nemenką išbandymą – šio kelio atkarpos, pravažiavus Šaltuonos tiltą,  buvo lopytos ir perlopytos

Pasak rajono gyventojų, ši kelio atkarpa jau daugiau nei 20  metų nebuvo remontuojama, o tik lopoma. Kelio pakraščiuose asfaltas ištrupėjęs, netyčia suktelėsi vairą ir eismo įvykis garantuotas“,- skundėsi dažnai šiuo keliu važinėjantys rajono gyventojai. 

Kelio Raseiniai - Šilinė ruožai pažymėti kaip avaringi, o per lopus kai kur nebesimatė asfalto. Šiuo keliu eismas gana intensyvus - važiuoja „Raseinių autobuso parko“, „Jurbarko autobusų parko“ maršrutiniai autobusai, vasaros pabaigoje ūkininkai veža grūdus į netoli Raseinių esantį elevatorių, rudenį iš laukų gabena cukrinius runkelius, todėl saugus asfaltuotas kelias buvo būtinas. 

Kada avaringa kelio atkarpa Raseiniai – Šilinė bus remontuojama, dar rugpjūčio mėnesį pasiteiravome kelio šeimininko – Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD). 

„Šiuo metu vyksta valstybinės reikšmės krašto kelio Raseiniai –Šilinė ruožo nuo 5,01 km iki 15,45 km dangos paprastojo remonto rangos darbų viešasis pirkimas. Sėkmingai pasibaigus pirkimo procedūroms, rangos darbus planuojama atlikti kitais metais“,- atskriejo atsakymas. 

Po tokio atsakymo rajono gyventojai nusiminė, nes atsakymas teigė, kad lopytu ir nesaugiu keliu reikės važinėti iki 2023 metų.

Kelio remontas prasidėjo lapkričio pradžioje

Sėkmingai praėjusius viešajam pirkimui ir konkursą laimėjus rangovui „Autokausta“, kelio Šilinė – Raseiniai remontas prasidėjo jau lapkričio pirmosiomis dienomis, planuojama išasfaltuoti ruožą  

nuo 5,010 iki 15,450 kilometrų.

Pasak LAKD atstovės Eglės Nemanytės, darbai bus atliekami visame ruože, jis nebus skaidomas atkarpomis, o sutarties vertė ¬–  4,5 mln. eurų su PVM.

Kiek ilgesnis nei 10 kilometrų kelio ruožas bus tvarkomas 10 mėnesių - iki kitų metų rugpjūčio mėnesio. 

Šiuo metu, kol dar nespaudžia šalčiai, kelininkai šiame ruože darbuojasi iki vėlyvo vakaro ir galimai Raseinių rajono ūkininkai derlių į elevatorius ir sandėlius galės vežti lygiu, nesulopytu keliu.

Beje, šio kelio atkarpos tvarkymas naudingas rajono gyventojams ir dar dėl vienos priežasties – kelininkai siūlo įsigyti nuo kelio nuskustų asfalto drožlių ir pasiremontuoti savo kiemus, privažiavimų prie namų keliukus.

Viešojoje erdvėje pasirodė įvairių komentarų

Remontuojamo kelio atkarpoje pradėjus dirbti statybos bendrovės „Autokausta“ technikai, rajono gyventojai pastebėjo, kad šios įmonės vadovas šių metų kovo mėnesį buvo įtariamas dėl kyšio davimo Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriui. „Ikiteisminio tyrimo metu surinkti duomenys rodo, kad Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius galimai priėmė 140 000 eurų kyšį iš UAB „Autokausta“ direktoriaus už palankumą sudarant statybų ir susijusių darbų rangos sutartis bei jas administruojant. Kratų metu pas įtariamuosius rasta apie 600 000 eurų grynųjų pinigų“,- rašoma STT naujienų puslapyje.

Tačiau kyšio davimo dėmė, kritusi ant statybos bendrovės „Autokausta“, konkursui įtakos neturėjo. Pasak E. Nemanytės, darbams atlikti buvo skelbiamas viešojo pirkimo konkursas. Rangovas, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, atitiko visus viešojo pirkimo konkurso sąlygose keliamus reikalavimus, pateikė visus prašomus dokumentus“.

Video