Elektrinis šarnyrinis krautuvas – kaip įkraunama raketa

„Schäffer“ - vienas pirmųjų technikos gamintojų, kompaktiškame „23e“ krautuve įrengusių ličio jonų akumuliatorius. „Schäffer“ - vienas pirmųjų technikos gamintojų, kompaktiškame „23e“ krautuve įrengusių ličio jonų akumuliatorius.

Žemės ūkio specialistai ieško alternatyvių energijos šaltinių, todėl elektra varoma technika ateityje neišvengiamai populiarės. „Schäffer“ - vienas pirmųjų technikos gamintojų, kompaktiškame „23e“ krautuve įrengusių ličio jonų akumuliatorius. 

„LAMMA Show“ metu buvo pristatytas visiškai elektrinis „Schäffer 23e“ krautuvas. Sukurtas gamintojo 2345 modelio pagrindu, važiuoklė išliko nepakitusi. „23e“ yra tokio dydžio, kad būtų naudojamas kelias valandas, arba ištisą dieną. Jis taip pat gali praversti tose patalpose, kuriose yra daug uždarų vietų ir kuriose triukšmas bei emisija gali kelti problemų, pavyzdžiui, šiltnamiuose, grūdų saugyklose arba pastatuose, kur laikomi gyvuliai.

Akumuliatoriai ir jų įkrovimas

Po gaubtu įprastai esantis dyzelinis variklis yra pakeistas ličio jonų akumuliatoriais, kurių kiekvienas pasižymi 6,7 kWh galia.

Ličio jonų akumuliatoriai greičiau įsikrauna ir pasižymi didesne apkrovos norma bei ilgesniu eksploatavimo laikotarpiu.

šarnyrinis krautuvas

„23e“ krautuve galima naudoti vieną arba du energijos tiekimo šaltinius, iš kurių kiekvienas sveria po maždaug 100 kg. Dažniausiai krautuvuose naudojami du akumuliatoriai. Jie tiekia elektrą keliems 260 V varikliams: 28 AG (21 kW) variklis per kardaninį veleną energiją tiekia visiems keturiems ratams, o 13 AG (9,7 kW) variklis energija aprūpina hidraulinį 42 litrų per minutę našumą užtikrinantį siurblį.

Yra dvi krovimo galimybės: galima naudoti krautuve įmontuotą 16 A kroviklį ir 230 V jungtį arba atskirą 400 V išorinį kroviklį, naudojantį 32 A elektros srovės stiprį. Naudoti krautuve įmontuotą 16 A kroviklis įkrauta per vieną 5 valandas.

O išorinis kroviklis tai padaro per vieną valandą. Tai labai svarbu daugeliui ūkių, ypač tuo atveju, jei krautuvas yra pagrindinė darbo priemonė.

Gamintojas akumuliatoriams suteikia 5000 krovimo ciklų arba penkerių metų garantiją (priklauso nuo to, kuris įvyksta anksčiau). Kadangi tai yra ličio jonų akumuliatoriai, jiems netaikomas atminties efektas, todėl krautuve įrengtas kroviklis išsijungia iš karto, kai akumuliatorius visiškai įkraunamas.

Suaktyvinus visą pajėgumą ir taikant didelę krautuvo apkrovą, akumuliatoriui išsikrovus iki 20 proc. įjungiamas galios ribojimo režimas.

šarnyrinis krautuvas

Štai čia naudojant elektrinį krautuvą tenka ieškoti kompromiso: jei baiginėjasi dyzelinas, penkių minučių kelionė iki bako nesukelia didesnių nepatogumų, o laukimas, kol „23e“ įsikraus, kartais gali kelti problemų.

Tačiau stabdant, variklis veikia kaip generatorius ir grąžina energiją – taip papildomas akumuliatorius.

Kabina ir valdikliai

Krautuvo vairalazdės priekyje įrengtas slankusis krypties keitimo jungiklis, o jos gale yra rutulinis trečios funkcijos jungiklis.

Tam, kad būtų patogu, operatoriai gali prisitaikyti vairo kolonėlę ir sėdynę bei mėgautis didele pasirinkimo laisve. Operatoriui išlipus iš kabinos, po trijų sekundžių visos funkcijos išsijungia ir automatiškai susiaktyvina rankinis stabdys.

Ant vairo kolonėlės įrengtas prietaisų skydelis, kuriame rodomas akumuliatoriaus įkrovimo lygis pagal šviesoforo skalę. Šie duomenys rodomi pradėjus krauti akumuliatorių. Ant vairo kolonėlės taip pat įrengtas žibintų jungiklis, garsinis signalas ir hidraulinio išvertimo jungiklis.

Laikant įspaustą išvertimo jungiklį, atlaisvinami priekinės atramos kaiščiai. Du kartus paspaudus jungiklį, atlaisvinamas trečios funkcijos slėgis.

Eksploatavimas

Gamintojas teigia, kad eksploatuojant krautuvą „įprastai“, jis veikia iki penkių valandų. Krautuvas turi du režimus: ekonomišką ir visos galios. Naudojant ekonomišką režimą, variklio galia sumažėja iki 14,7 AG (11 kW).

šarnyrinis krautuvas

Režimai perjungiami naudojant ant vairo kolonėlės įrengtą jungiklį. Važinėjant po laukus, judant pirmyn bei atgal po angarą ir prireikus apriboti hidraulinės sistemos našumą, ekonomiškas režimas yra geriausias pasirinkimas. Tačiau, kraunant pilną kaušą tinkamai suspausto gardo mėšlo arba stumdant vištų kraiką per visą angarą, reikia naudoti visą galią.

Naudojant šį režimą, krautuvas veikia nepriekaištingai. Varikliai aušinami vandeniu, o radiatorius įrengtas operatoriaus dešinėje. Palyginti su dyzeliniu krautuvu, elektriniams krautuvams reikia mažiau eksploatacinės priežiūros.

Hidraulika

Elektrinis krautuvas pralenkia dyzeliną naudojantį krautuvą daugybe aspektų, neskaitant to, kad veikia labai tyliai ir nevibruoja. Hidraulinės krautuvo savybės tikrai įspūdingos: patraukite vairalazdę atgal ir strėlė pakils be jokio vargo. Ir tam nereikia spausti droselio pedalo. Strėlė pakyla per šešias sekundes, o nusileidžia vos per tris.

Krovimas

Atliekant kruopštumo reikalaujančius darbus, pavyzdžiui, kraunant padėklus ir iškraunant medžiagas, galima naudoti ekonomišką režimą, kuris leidžia geriau kontroliuoti hidraulinę sistemą.

Naudojant visos galios režimą, hidraulinė sistema gali pradėti judėti staigiau, nei reikia (ypač tuo atveju, jei operatorius nėra susipažinęs su krautuvo savybėmis).

Didžiausia krautuvo keliamoji galia siekia 1700 kg, o reali krovimo galia siekia 1,048–1,578 kg (priklauso nuo naudojamų priedų ir gale pritvirtintų svorių skaičiaus). Visiškai ištiesta strėlė gali pakelti medžiagas į 2880 mm aukštį.

Video