Besikeičiančios žvyrkelių asfaltavimo taisyklės Panevėžio rajono savivaldybės nedžiugina

Asociatyvi nuotr. Jūsų Panevėžys nuotr. Asociatyvi nuotr. Jūsų Panevėžys nuotr.

Susisiekimo ministerija informuoja, kad nuo balandžio mėnesio įsigalioja lankstesnės žvyrkelių asfaltavimo taisyklės, numatančios galimybę projektuoti ir įrengti supaprastintas konstrukcijas keliuose su žvyro danga. Šis sprendimas, tikimasi, atpigins žvyrkelių atnaujinimo kaštus ir paspartins procesus. Tačiau šie pokyčiai Panevėžio rajono savivaldybės nedžiugina.

Galės taikyti pigesnius asfaltavimo sprendimus

Susisiekimo ministro Eugenijaus Sabučio teigimu, iki šiol visi žvyrkeliai buvo asfaltuojami pagal bendrą standartą, nebuvo galimybės rinktis, o šie taisyklių pakeitimai leis taikyti pigesnius ir efektyvesnius asfaltavimo sprendimus tų žvyrkelių, kuriuose eismo intensyvumas nėra didelis, o sunkiasvoris transportas važiuoja retai.

Atliko tyrimus

Be to, bendrovė „Via Lietuva“ atliko valstybinės reikšmės rajoninių kelių su žvyro danga tyrimus bei konstrukcijos būklės vertinimus, o remiantis šių tyrimų rezultatais buvo apskaičiuoti ir parinkti tinkami dangų įrengimo sprendimai.

Bendrovė jau baigė rinkos konsultacijas dėl 9-ių žvyrkelių objektų, balandžio pradžioje bus inicijuojami jų „Projektuok ir statyk“ viešieji konkursai. Sėkmingai pasibaigus viešųjų pirkimų procedūroms, numatytų žvyrkelių projektavimas turėtų prasidėti dar birželio mėnesį, fiziniai darbai – antrąjį šių metų pusmetį. Šiais metais žvyrkeliams asfaltuoti numatyta papildomi 20 mln. eurų.

Rajono žvyrkeliai į sąrašą nepatenka

Panevėžio rajono savivaldybės Statybos ir infrastuktūros skyriaus vedėjas Rimas Samkus teigė, kad tarp tų 9 žvyrkelių Panevėžio rajono žvyrkeliai nepatenka.

„Manau, kad Panevėžio rajono žvyrkeliai nepatenka, nes čia kalba eina apie valstybinius kelius, o „Via Lietuva“ tokiais keliais ir užsiima. Reikia sekti jų informaciją, nes yra sudarytos 28 prioritetinės kelių tvarkymo eilės ir pagal eiliškumą jie bus tvarkomi. Be to, šiais metais prasidės dar vienas procesas – valstybinių kelių perdavimas šalies savivaldybėms. Proceso pagreitinti, manau, nebus galimybės, todėl ko nors gero tikėtis neverta. Beje, tie numatyti papildomi 20 mln. eurų žvyrkeliams asfaltuoti Panevėžio rajono nepasieks, už tokią sumą galima išasfaltuoti 40 km žvyrkelio“, – sakė R. Samkus ir teigė, kad tie milijonai apimtų iki 10 valstybinės reikšmės žvyrkelių.

Pokyčių veiksmingumas – neaiškus

Pasiteiravus, ar įsigaliojus lankstesnėms žvyrkelių asfaltavimo taisyklėms, numatančioms galimybę projektuoti ir įrengti supaprastintas konstrukcijas keliuose su žvyro danga, bus Panevėžio rajonui tinkamos, R. Samkus aiškino:

„Sunku pasakyti, nes įsigaliojo ką tik, todėl, koks bus veiksmingumas, šiandien neatsakysiu. Rajono savivaldybės projektuotojai galės priiminėti paprastesnius sprendinius, bet ar jie bus naudingi – neaišku. Atsižvelgiama į eismo intensyvumą ir bus leidžiama daryti ne tokias storas dangas bei naudoti įvairius variantus – bitumu purkšti dvigubai ir naudoti kitokias priemones. Nors viešai pasakyta, kad bus lengviau, bet praktiškai bus matyti. Darbai – paprastesni, bet darbų kainos kyla.“

Įstatymo pataisa įsigalios kitąmet

Išgirdęs klausimą, kada bus perduoti rajono savivaldybei valstybinės reikšmės keliai ir kiek jų atiteks Savivaldybei, Statybos ir infrastuktūros skyriaus vedėjas paaiškino, kad Kelių įstatymo pataisa įsigalios kitąmet.

„Šiuo metu „Via Lietuva“ pristatinėja, ką nori perduoti. Norima perduoti valstybinius kelių ruožus, kurie eina per miestus ir miestelius. Panevėžio rajone vienintelis miestas yra Ramygala ir aštuoni miesteliai: Geležiai, Krekenava, Miežiškiai, Naujamiestis, Raguva, Smilgiai, Šilai, Vadokliai. Tiktai nežinome, kokie bus parengti teisės aktai, ar turėsime besąlygiškai priimti perduodamus kelius, ar bus kokios nors išlygos. Be to, tam turi pritarti Panevėžio rajono taryba. Tačiau jau išlenda prieštaravimai, ir kai kurių rajono merai nesutinka perimti valstybinės reikšmės kelių“, – sakė R. Samkus ir teigė, kad perduodamų kelių ruožai nugyventi, o lėšų jų priežiūrai vargu ar bus skiriama daugiau.

Žadamas didesnis finansavimas

„Šalies savivaldybėms žadama, kad finansavimas padidės, tačiau tai netiesa. Trejus metus finansavimas kelių priežiūrai buvo vienodas, o tas padidėjimas, kuris žadamas, kompensuoja tik kainų augimą. Tai ne tai, kad perimsime kelius ir gausime daugiau lėšų. Taip nebus, todėl džiaugtis nėra dėl ko. Akivaizdu, kad „Via Lietuva“ nori nusipurtyti keliais, kurių nesugeba prižiūrėti ir kuriems trūksta finansavimo“, – kalbėjo skyriaus vedėjas.

Ir pateikė pavyzdį: „Tarkime, iki Geležių bus nuvalytas valstybinis kelias, o miestelyje kelio priežiūra gula ant seniūno pečių, kuris turės ieškoti greiderio. Už Geležių iki Sodelių vėl valstybinis kelias, kurį prižiūri valstybinis tvarkytojas. Sodeliuose kelią vėl prižiūrės vietinis tvarkytojas. Visi pasikeitimai – nėra džiuginantys, nes kelių dalybos numatytos atskirais kelių ruožais.“

Jūsų Panevėžys

Video