Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija prisidės prie žaliojo vandenilio gamybos

Klaipėdos uostas. Klaipėdos uostas.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė sutartį su „MT Group“ dėl žaliojo vandenilio Uosto direkcijos laivyno bazėje (Nemuno g. 40, Klaipėda) gamybos ir tiekimo, skelbiama pranešime žiniasklaidai. Pranešama, kad pastaroji įmonė Klaipėdos uostui žaliojo vandenilio gamybos ir stacionarios viešojo pildymo stotelės įrangą, ją montuos bei atliks visus paleidimo bei derinimo darbus.

Sutarties dėl gamybos infrastruktūros, taip pat visų paleidimo bei derinimo darbų bei gamyklos garantinės priežiūros pirmuosius dvejus metus suma siekia 8,7 mln. eurų be pridėtinės vertės mokesčio (PVM). Projektas iš dalies bus finansuojamas 2021–2027 metų Europos Sąjungos (ES) lėšomis. Bendra vandenilio gamybos ir papildymo juo stotelių projektų vertė, planuojama, sieks apie 10,5 mln. eurų, ES lėšomis bus finansuojama apie 6 mln. eurų, skelbia bendrovė.
„Šiuo metu vyksta teritorijos projektavimo darbai, artimiausiu metu bus paskelbtos viešųjų pirkimų procedūros aikštelės, kurioje stovės vandenilio gamybos įranga, darbų rangovui parinkti. (...) Žaliąjį vandenilį Klaipėdos uoste gaminti ir tiekti planuojama 2026-aisiais“, – skelbia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.
Pranešama, kad Klaipėdos uoste žaliasis vandenilis bus gaminamas elektrolizės būdu – naudojant polimerinių elektrolitų membranos (PEM) tipo elektrolizerį. Vandenilio gamybos įrangai Klaipėdos uoste planuojamas elektros poreikis – iki 3 MW. Per parą čia planuojama pagaminti apie 500 kilogramų vandenilio, o per metus – iki 127 tonų, skelbia uosto direkcija.

„Klaipėdos uoste pagamintas žaliasis vandenilis, visų pirma, bus naudojamas uosto reikmėms: statomas atliekoms iš uosto išplaukiančių ir į uostą atplaukiančių laivų surinkti skirtas laivas, jis bus varomas uoste pagamintu žaliuoju vandeniliu. Likusi pagaminto vandenilio dalis bus panaudota kitoms laivų, geležinkelio ir sausumos kelių transporto priemonėms užpildyti. Vandenilis bus prieinamas viešajam transportui ir asmeniniams automobiliams papildyti“, – nurodoma pranešime.

Be to, yra pasirašytas susitarimas su viena iš Klaipėdos uoste veikiančių krovos kompanijų, kuri norėtų savo lokomotyvui naudoti vandenilį, skelbia bendrovė.
„Kai kurios įmonės rodo susidomėjimą, nes mato potencialą ir ateityje planuoja naudoti vandenilį savo transporto parkuose“, – praneša Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

Skaičiuojama, kad vienam kilogramui vandenilio pagaminti reikia apie 22–23 litrų vandens, tad per parą Klaipėdos uoste pagaminti 500 kg vandenilio prireiks maždaug 11 kub. m. vandens. Įrangai dirbant visu pajėgumu ir per metus pagaminant apie 127 tonas vandenilio, vandens poreikis sieks apie 4 200 kub. m.
 

Video