LTG „Uosto vartų“ sutartį dėl galimo baltarusiškų trąšų vežimo nutraukė teisėtai

Asociatyvi nuotr. Asociatyvi nuotr.

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovei „LTG Cargo“ vienašališkai nutraukus sutartį su bendrove „Uosto vartai“ šiai atsisakius patvirtinti, kur pagaminta vežama produkcija, teismas nusprendė, kad LTG sutartį nutraukė teisėtai, pranešė LTG.

Anot pranešimo, Vilniaus miesto apylinkės teismas kovo 14 dieną sutiko su „LTG Cargo“ pozicija.

Teismas sprendė, jog tai, kad „Uosto vartai“ atsisakė pasirašyti dvi deklaracijas dėl krovinio gamintojo gavybos vietos, patvirtina, kad iš esmės įmonė neįsitikino, kad vežtas karbamidas buvo pagamintas ne sankcionuotos Baltarusijos trąšų įmonės „Grodno Azot“.

„Ieškovė („Uosto vartai“ – BNS) prieš vežant iš Baltarusijos mineralines trąšas turėjo būti 100 proc. tikra, kad tai nėra produkcija, pagaminta „Grodno Azot“, o kai ieškovė visgi du kartus nepasirašė atsakovės („LTG Cargo“ – BNS) pateiktų deklaracijų, tai atsakovė turėjo teisę nutraukti sutartį kaip su įmone, kuri nekelia visapusiško pasitikėjimo“, – pranešime cituojamas teismo sprendimas.

„Uosto vartai“ teismui teigė pateikę dokumentus, įrodančius, jog trąšos gaminamos Baltarusijos bendrovėje „Technospectrading“, kuri nėra sankcionuota.

„Baltarusijos prekybos ir pramonės rūmų išduoti kilmės sertifikatai yra pripažįstami visame pasaulyje, o jų tikrumą galima patikrinti oficialiame institucijos registre“, – teismui teigė „Uosto vartai“, rašoma nutartyje.

Teismas nurodė, jog Muitinės kriminalinės tarnybos Klaipėdos skyriaus 2023 meyų kovo nutarime, kuris laikomas oficialiu rašytiniu įrodymu ir turi didesnę įrodomąją galią nei Baltarusijos išduoti sertifikatai, nurodoma, kad „Technospectrading“ yra tik priedanga sankcionuotai bendrovei.

„Įmonės „Texnospectrejding“ ir „TexnospectrejdingEksport“ veikia kaip priedangos įmonės, kurių vardu netiesiogiai veikia Baltarusijos įmonė „Grodno Azot“, – teigė teismas.

Be to, teismo teigimu, „Uosto vartų“ paaiškinimas, kad deklaraciją pasirašė „Technospectrading“ ir to turėjo užtekti, todėl ji deklaracijos pasirašyti neturi, rodo, kad įmonė negali suteikti visapusio pasitikėjimo.

LTG grupės Verslo atsparumo vadovas Gediminas Šečkus teigė, kad sankcijų reikalavimų laikymasis yra visų subjektų pareiga tiek pagal sutartinius įsipareigojimus, tiek pagal Europos Sąjungos reglamentus bei Lietuvos teisės aktus.  

„LTG Cargo“ klientai turi proaktyvią pareigą užkardyti bandymus apeiti sankcijų reikalavimus arba įrodyti vežėjui, kad logistinėje grandinėje nėra jokių sankcionuotų subjektų ar produkcijos“, – pranešime tegė G. Šečkus.   

Teismo sprendimas gali būti skundžiamas apeliacine tvarka. 

Video