Estijoje pastatytas vienas didžiausių grūdų terminalų KEVILI Mäo

Estijoje baigtas statyti stambus grūdų terminalas, priklausantis ūkininkų kooperatyvui KEVILI. Erik Riikoja nuotraukos. Estijoje baigtas statyti stambus grūdų terminalas, priklausantis ūkininkų kooperatyvui KEVILI. Erik Riikoja nuotraukos.

2024 m. rugpjūtį Estijoje baigtas statyti stambus grūdų terminalas, priklausantis ūkininkų kooperatyvui KEVILI. Kooperatyvas sandėliavimo pajėgumus padidino iki 200 000 tonų, taip pat teiks Estijoje aktualią žirnių ir pupų džiovinimo paslaugą. Vieną didžiausių grūdų terminalų Estijoje statė 5 įmonių komandos, įskaitant AS „Dotnuva Baltic“, kuri atliko pagrindinį vaidmenį projektuojant, planuojant ir įgyvendinant terminalą.

Investicija į KEVILI Mäo terminalą siekė beveik 14 mln. eurų. Moderniame grūdų terminale sandėliuojami, džiovinami ir perdirbami dideli grūdų ir ankštinių kultūrų kiekiai. Planuojama, kad terminale bus galima išdžiovinti 30 000 tonų drėgnų grūdų ir apdoroti 100 000 tonų sausų grūdų per metus. „Derliaus nuėmimo metu logistika Estijoje yra perkrauta, todėl naujasis grūdų krovos objektas regione „Mäo“ užtikrins greitesnį grūdų augintojų aptarnavimą Vidurio ir Vakarų Estijoje“, - sako Hannesas Pritsas, kooperatyvo KEVILI vadovas.

„Mäo“ terminalo planavimas prasidėjo 2022 m. Pasak KEVILI vadovo, grūdų elevatoriaus esmė – technologinės linijos galimybės ir įranga. „Siekėme investuoti į patikimus sprendimus, todėl tarp projekto partnerių dėl profesionalumo ir pasiūlytų technologijų bei įrangos buvo pasirinkta ir AS „Dotnuva Baltic“, - sako Pritsas.

2

„Kartu su pagrindiniais terminalo statybos rangovais „Mapri Ehitus OÜ“ jau projektavimo etape siekėme užtikrinti, kad objektas būtų maksimaliai pritaikytas KEVILI poreikiams, o vėliau pradėjus įgyvendinimą – efektyviai išsprendėme atsiradusius iššūkius“, - pasakoja AS „Dotnuva Baltic“ projektų pardavimo vadovas Argo Luide.

2023 m. spalio mėn. pradėjus statyti grūdų terminalą, paaiškėjo, kad aukštas gruntinio vandens lygis apsunkina pamatų statybą, ypač dėl to, kad pamatus ir kanalus reikėjo įrengti 7 metrų gylyje. Išsprendus šią problemą buvo atsiliekama nuo darbų grafiko kelis mėnesius, todėl objekto įgyvendinimo laikas dar labiau sutrumpėjo. „Nepaisant mėnesį trukusio vėlavimo, dėl puikaus „Dotnuva Baltic“ projekto valdymo, gerai suplanuotos veiklos ir gero bendradarbiavimo su „Mapri Construction“ pavyko projektą įgyvendinti laiku, nenukenčiant darbų kokybei. Bendrovė „Dotnuva Baltic“ dirbo ypatingai efektyviai ir savo atsidavimu užtikrino, kad kompleksas būtų pradėtas statyti ir užbaigtas sklandžiai“, - sako Pritsas.

Grūdų terminale įrengti modernūs Cimbria RM10 grandikliniai transporteriai, EE14 kaušiniai elevatoriai ir AMG26 srautinė džiovykla. Įranga skirta dideliam grūdų kiekiui apdoroti: transporterių ir elevatorių našumas yra 260 tonų per valandą. „Toks našumas ypač svarbus KEVILI veiklai derliaus nuėmimo sezono metu. Technologija suprojektuota taip, kad būtų kuo lankstesnė, todėl operatoriai turi daugiau galimybių dirbti su įvairiais grūdais“, - sako Luide, apibūdindamas įrangos asortimentą.

„KEVILI Mäo“ terminalas skirtas įvairiems grūdams, įskaitant kviečius, miežius, avižas, žirnius ir rapsus. Grūdai atvežami skirtingų rūšių, todėl sistema turi juos atskirai rūšiuoti, džiovinti ir sandėliuoti. Sukurtas sprendimas, į kurį įeina dvi džiovyklos, leidžiančios vienu metu apdoroti skirtingų rūšių grūdus, todėl procesas tampa daug efektyvesnis.

3

„KEVILI Mäo“ terminalo įgyvendinimui prireikė daugiau kaip 300 tonų plieno konstrukcijų, 40 kilometrų elektros kabelių, o bendra įrangos instaliuota elektros galia yra 900 kW. Bendrovė „Dotnuva Baltic“ vadovavo įrangos montavimo procesui, kurį atlikti padėjo 30 surinkimo komandos narių ir elektrikų. Įrangos montavimu rūpinosi ilgametė „Dotnuva Baltic“ partnerė „Ofi Construction OÜ“, kurios atsidavimas ir patirtis padėjo užtikrinti, kad objektas būtų atliktas pagal grafiką.

Dėka glaudaus KEVILI, „Dotnuva Baltic“ ir kitų partnerių bendradarbiavimo terminalas pasiekė savo tikslus ir nustatė naujus aukštus tokių projektų našumo Estijoje standartus. Tai, kad per pirmąjį sezoną terminalas sugebėjo apdoroti 62 000 tonų grūdų (22 000 tonų drėgnų, kuriuos reikėjo išdžiovinti, ir 40 000 tonų sausų grūdų), rodo partnerystės sėkmę. Įdiegta įranga taip pat sėkmingai džiovino žirnius, kurie sudarė beveik pusę visų džiovintų grūdų.

Viso projekto įgyvendinimo metu buvo užtikrinami aukšti kokybės standartai kiekviename etape - nuo sistemos projektavimo iki įrengimo ir techninės pagalbos. Bendradarbiavimas projektuojant, gebėjimas įveikti iššūkius ir „Dotnuva Baltic“ bei kitų partnerių įsipareigojimas siekti kokybės neabejotinai buvo pagrindiniai veiksniai, lėmę sėkmingą projekto įgyvendinimą. Šiuo metu terminalas jau veikia visu pajėgumu ir suteikia KEVILI kooperatyvo nariams reikiamą infrastruktūrą efektyviai sandėliuoti, džiovinti ir apdoroti grūdus.

Apie KEVILI kooperatyvą. KEVILI yra 2005 m. įsteigtas Estijos grūdų ir rapsų augintojų kooperatyvas, kurio 100 proc. kapitalo valdo estai ir kuris vienija 182 žemės ūkio valdas. Kooperatyvo narių žinioje yra beveik 87 000 hektarų dirbamos žemės Estijoje. Per ūkininkų kooperatyvą KEVILI pasaulinę rinką pasiekia maždaug ketvirtadalis Estijoje užauginamų grūdų ir rapsų.

KEVILI, kuris eksportuoja grūdų perteklių, susidariusį Estijos vidaus vartojimui, valdo Roodevälja terminalą Lääne-Viru apskrityje, Rõngu terminalą Tartu apskrityje, o dabar - ir Mäo terminalą Järva apskrityje. Trečiojo grūdų terminalo atsiradimą lėmė spartus KEVILI narių skaičiaus augimas ir gera jo vieta uostų atžvilgiu.

Iš Estijos grūdai eksportuojami į visą pasaulį. Pastaraisiais metais kviečiai daugiausia parduodami į Afriką - Nigeriją, Burkina Fasą, Čadą ir kt., tuo tarpu miežiai parduodami Ispanijai ir Portugalijai, o žirniai - daugiausia Norvegijai.

Baigus statyti Mäo terminalą, KEVILI sandėliavimo pajėgumai vidaus terminaluose padidėjo iki 200 000 tonų. Kartu su Sillamäe ir Muuga uostų sandėliais bendras grūdų, ankštinių augalų ir rapsų sandėliavimo pajėgumas sieks 300 000 tonų.

Video