„KG Group“ paukštynų pardavimai Japonijoje viršijo 500 tūkst. eur.
Tris metų ketvirčius augantys „KG Group“ paukštynų pardavimai Japonijoje viršijo pusę milijono eurų. „KG Group“ paukštiena Japonijoje tiekiama į mažmeninės prekybos tinklus, restoranus ir net vieną didžiausių pasaulyje atrakcionų parką „Universal Studios“, praneša „KG Group“. Įmonių grupė prekiauti su Japonija pradėjo po to, kai Lietuva gavo leidimą eksportuoti vištieną. Po 2018 m. vykusios parodos „Foodex Japan“ buvo užmegzti nauji prekybiniai ryšiai, todėl planuojama, kad 2019 m. pardavimų pajamos augs. Intensyvėja ne tik paukštynų, bet ir Lietuvos prekybiniai ryšiai su Japonija.
Kaip nurodoma Lietuvos statistikos departamente, gaminių iš mėsos, žuvies eksportas iš Lietuvos į Japoniją kasmet auga. 2016 m. tai sudarė 2,6 mln. eur., 2017 m. pardavimai išaugo iki 3,2 mln. eur., o 2018 m. pusės metų duomenys rodo, kad šios srities eksportas siekia jau 1,8 mln. eur. „Nors Japonai iš Lietuvos daugiausiai importuoja tabako, optikos prekių ir baldų, visgi gaminiai iš mėsos yra ketvirtoje vietoje pagal pardavimo pajamas. Kasmetinis maisto produktų pardavimų augimas rodo, kad Lietuva ne tik išpildo itin reiklios Japonijos rinkos reikalavimų sąrašą, bet ir yra įgijusi pasitikėjimą. Ir tai, kad „KG Group“ didina pardavimus Japonijoje, yra Lietuvos, kaip patikimos paukštienos eksportuotojos, pripažinimas“, - sakė paukštininkystės asociacijos prezidentas Vytautas Tėvelis. „KG Group“ strateginį verslo modelį „nuo lauko iki stalo“ Japonijos importuotojai laikė didžiuliu privalumu ir derybas dėl produkcijos tiekimo galėjome pradėti tik dėl to, kad siūlėme lietuviškos kilmės vištieną. Mus vertina ir pasitiki, nes visose verslo grandinėse užtikriname produkcijos kokybę ir atsekamumą. Jei sulaužytume iškeltus reikalavimus, sugrįžti į šią rinką būtų nebeįmanoma. Tai yra viena reikliausių ir subtiliausių pasaulio rinkų.
Kad dvi kultūriškai skirtingos įmonės iš Lietuvos ir Japonijos susitartų, abi iš jų privalo turėti Japoniško mąstymo mentalitetą“, - sakė „KG Group“ vadovas Tautvydas Barštys. „Daugiau kaip 14 metų dirbame su Skandinavijos ir Europos rinkomis, todėl esame įdiegę aukščiausius kokybinius standartus, tačiau nepaisant jų, kad galėtume pradėti bendradarbiavimą su Japonija, klientams reikėjo įvairių papildomų dokumentų. Juos domino ne tik procesai, įrengimai ir produktų ingredientai, bet ir pavyzdžiui, fabrike naudojamo vandens sudėtis bei atitikimas jų keliamiems kokybiniams reikalavimams. Kitas etapas buvo pagaminti produktą, kurio skonis būtų kultūriškai artimas ir galiausiai įgyti patikimo partnerio statusą ir planuoti plėtrą. Su vienu didžiausiu Tokijo mažmeninės prekybos tinklų netrukus pasirašysime sutartį dėl produkcijos tiekimo. Todėl strateginis kitų metų tikslas Japonijoje – būti arčiau vartotojo“, - sakė „KG Group“ vadovas Tautvydas Barštys. Japonija yra viena didžiausių žemės ūkio produktų importuotoja. Dėl išskirtinio reljefo žemės ūkio pramonei tinka maždaug 15 proc. šalies teritorijos, todėl net apie pusę žemės ūkio produktų tenka įsivežti. Vištiena daugiausiai importuojama iš Brazilijos ir Tailando.