Tyrimas: pirkdami maistą gyventojai orientuojasi į kokybę ir vietinius gamintojus

Asociatyvi nuotr. Canva nuotr. Asociatyvi nuotr. Canva nuotr.

Renkantis maistą, Lietuvos gyventojai didžiausią dėmesį skiria gaminių kokybei, rodo bendrovės „Havas Group“ užsakymu atliktas vartotojų tyrimas.
Pavasarį atliktas tyrimas parodė, net 4 iš 5 respondentų pirkinių krepšelyje atsiduria duona ir šviežia mėsa, o 3 iš 4 reguliariai perka tokius produktus kaip pieną, grietinę, sūrį ir sviestą.

Apklausti gyventojai nurodė, kad svarbiausi kriterijai renkantis maisto produktus ir gaminius yra kilmės šalis, aukšta kokybė, taip pat kainos ir kokybės santykis.
„Matome, kad šalies gyventojai turi ryškius susiformavusius apsipirkimo įpročius, pasitiki vietinių gamintojų produkcija, o prekių ženklų populiarumas tiesiogiai susijęs su gyventojų požiūriu į jų kokybę. Jei produktas laikomas kokybišku, tuomet yra daugiau šansų, kad jis, nepriklausomai nuo kategorijos, atsidurs pirkinių krepšelyje“, – pranešime cituojamas „Havas Group“ strategijų vadovas Tomas Markūnas.

Anot apklausos, kone pusė apklaustųjų teigia pirmenybę kokybei teikiantys renkantis pieną, šviežią mėsą ir duoną. Dažniausiai apie maisto produktų kokybę, kaip nurodė kas antras respondentas, sprendžiama pagal gaminių skonį ir gerą sudėtį. Respondentų reitinguotuose kokybės kriterijuose taip pat įvardijamas lietuviškumas, natūralumas, ekologiškumas, prekių ženklo patikimumas.

Maždaug kas antras šalies gyventojas, rinkdamasis maisto produktus, visada ar dažniausiai atkreipia dėmesį į gaminių etiketes, kad išsiaiškintų kilmės šalį.
Nemažai dėmesio skiriama ir lietuviškai gaminių kilmei. Bent kas antram apklaustajam ji svarbi perkant duoną, batoną, bandeles, šviežią mėsą ir mėsos gaminius, pieną, varškę ir grietinę. Į kilmės šalį ir lietuviškumą dėmesį dažniausiai atkreipia moterys ir vyresni gyventojai virš 55 metų.

Vartotojų tyrimą šių metų balandžio 26 – gegužės 13 dienomis atliko įmonė „Norstat LT“. Jo metu apklausta 1 100 respondentų nuo 18 iki 64 metų.
 

Video