Ties Darbėnų pervaža – logikai prieštaraujantys STOP ženklai?
Darbėnų miestelio gyventojams bei vykstantiems pro šalį Šventosios ar Palangos kryptimi, privažiavus neveikiančios geležinkelio stoties pervažą, tenka sustoti. To reikalauja čia nuo neatmenamų laikų įrengtas STOP ženklas, draudžiantis važiuoti nesustojus. Toks pat ženklas puikuojasi ir kitose neveikiančios geležinkelio atkartos pervažose, nors pravažiuojančių traukinių čia senai niekas nematė.
Vairuotojai nesupranta, kokia yra šio ženklo loginė prasmė? Darbėnų stotis – senai neveikia, sąstatai į Skuodą neberieda gal jau 20 metų, geležinkelis už tiltelio baigiasi krūmuose. Toliau – bėgiai išardyti.
Vairuotojų nuomone, prie pervažos užtektų paprasto ženklo, jog tai yra pervaža. Juk dideliu greičiu per bėgius vis viena niekas nelekia, net su lengvosiomis. Vis viena tai yra miestelio teritorija, kur savaime greitis ribojamas iki 50 kilometrų per valandą? Tiesa, praėjusią vasarą kažkokie piktadariai STOP ženklus ties Darbėnų pervaža buvo sudaužę, po to jie vėl atsirado.
Praėjusią vasarą pati Darbėnų geležinkelio stotis buvo prižiūrima „LTG Infra“ darbuotojų: pjaunama žolė, genėjami krūmai. Vietiniai žmonės kraipė galvas: nejaugi ketinama atgaivinti apleistą geležinkelio ruožą iš Kretingos į Skuodą? Gal atsirado koks investuotojas, ar naujas savininkas, kuris ėmėsi gražinti aplinką? Tačiau STOP ženklai ties pervaža – niekur nedingo. Tvarkyta tik pati stoties teritorija, išardyti nereikalingi seni dar caro laikais kloti bėgiai, o šalia jų – sukrauti nauji, šiuolaikiniai.
Paskutinis keleivinis traukinys čia apsilankė prieš daugiau kaip 20 metų. Prekinių vagonų sąstatai Darbėnuose apsilankydavo ir iki šių dienų, tačiau jie atveždavo tik akmenis iki „Žemaitijos granito“ ir išveždavo statybininkams ir kelininkams pagamintą produkciją. Ruožą iš dalies prižiūrėjo pati įmonė. Šiandien čia sandėliuojami kažkokie bėgiai, lyg kažkas ruoštųsi dideliems darbams – gal renovuoti apleistą geležinkelio ruožą? Gal net iki Skuodo?
Kažkada verslininkai siūlė šią istoriškai svarbią geležinkelio atkarpą išgelbėti, nes ji Lietuvai būtų labai naudinga. Mūsų šaliai įstojus į Europos Sąjungą, išmintingiau būtų buvę šią geležinkelio šaką sustiprinti, nes per čia – tiesiausias kelias iš Klaipėdos susisiekti su Ryga ir Liepoja. Iš ten krovinių ir keleivių srauto perspektyva – didelė. Tačiau šios klaidos nebeįmanoma pataisyti, nes tokio projekto kaina – labai didelė ir niekas nežino, ar investicijos atsipirks?
Taip pat būta siūlymų išsinuomoti Kretingos-Skuodo geležinkelį pramoginiais tikslais. Prieš daugiau kaip 15 metų, kai susisiekimo ministru buvo Algirdas Butkevičius, buvo svarstoma idėja, jog vertėtų tvarkyti šį geležinkelį ir sieti jį su Palangos tarptautinio oro uosto plėtra, bei Šventosios uostu.
Kol kas žinoma tik tiek, kad geležinkelio atkarpa nuo Kretingos iki Darbėnų išlaiko privažiuojamojo kelio statusą, traukinių eismas toliau į Skuodo pusę yra uždraustas, bėgiai apleisti, vietomis išardyti. Pati stotis panaši į apleistą paminklą, kuris atrodo klaikiai ir šventvagiškai. Po karo iš Darbėnų stoties buvo vežami žmonės į Sibirą, tačiau pagarbos šiam istotiniam objektui – jokios. Tai ar tie STOP ženklai prie Darbėnų pervažos dar bus reikalingi?