Pirkti kaimiškas gėrybes tiesiai iš ūkininkų, gamintojų ar amatininkų norėtų daugelis vartotojų, bet nežino, kur jų ieškoti. Dažnas gamintojas taip pat susiduria su iššūkiu, kaip rasti savo klientus. Tokias problemas sprendžia elektroninė parduotuvė www.kaimasinamus.lt. Tai vieta, kur susitinka norintys parduoti savo su meile pagamintą produkciją ir geidžiantys įsigyti sveikesnius maisto produktus bei originalius gaminius.
Šiuo metu elektroninėje parduotuvėje savo produkciją pristato per 100 skirtingų pardavėjų. Čia galima rasti nuo sezoninių daržovių, įdomių gaminių kaip aromatinis šalavijo-laimo actas, juodasis česnakas ar šamo užkandėlės su salierais ir burnočių sėklomis iki unikalių rankų darbo sertifikuotų amatininkų gaminių. Elektroninėje parduotuvėje įvairias edukacijas ir pramogas galima užsisakyti asmeniškai ar asmenų grupei. Jų yra pačių įvairiausių – nuo žvakių liejimo, šiaudinių sodų pynimo iki alpakų ūkio lankymo. Todėl unikalaus skonio gaminių, originalių dovanų ar dar nepatirtų emocijų dalyvaujant edukacijose, gali rasti kiekvienas svetainės lankytojas, norintis šventiniam laikotarpiui suteikti įdomių spalvų su prieskoniais.
Platforma užtikrina idėją „nuo lauko iki stalo“
VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra administruoja platformą, ją prižiūri, kad veiktų stabiliai techniškai bei yra atsakinga už jos viešinimą bei rinkodarą. Agentūra administruoja tik pačią prekybos platformą, tačiau nėra pardavimų tarpininkas. Produktus parduoda tiesiogiai patys gamintojai. Taip užtikrinamas trumpų tiekimo grandinių arba „nuo lauko iki stalo“ gamybos-prekybos modelis. Vartotojai gali būti tikri, kad produktai neapkeliavo pusės pasaulio, o užauginti ar pagaminti vietos ūkininkų, amatininkų, kurie yra aukštesnės kokybės nei masinės gamybos produktai – unikalūs ir pagaminti su meile.
„Dažniau elektroninės prekybos platformą pristatome kaip įrankį Lietuvos gamintojams, ūkininkams ir amatininkams išbandyti prekiauti elektroniniu būdu. Įrankis visiškai nemokamas. Jokių mokesčių prisijungiant ar naudojantis el. prekybos platforma nėra. Patys pardavėjai atsakingi už užsakymų vykdymą ir prekių pristatymą“, – sako VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros Socialinės komunikacijos specialistė Vaiva Petrauskienė.
Elektroninė parduotuvė „Kaimas į namus“ nėra komercinis projektas, tai tarsi pagalba startuojantiems ir nedideliems gamintojams, kurie ieško galimybių savo produktus pristatyti platesnei auditorijai.
Toks el. parduotuvės modelis yra patogus ir pardavėjams, ir pirkėjams. Pastariesiems – vienoje vietoje yra didelis prekių ir paslaugų asortimentas. Pardavėjams – nereikia kurti ir administruoti atskiros parduotuvės. Be to, parduotuvės viešinimo išlaidos kur kas mažesnės, o poveikis didesnis. Jeigu vienas pardavėjas pasiskelbia apie save kaip apie www.kaimasinamus.lt narį, tuo pačiu viešina ir kitus čia esančius pardavėjus. Taip sukuriama sinergija – vienas kitą palaikanti jėga.
Platformos dalyviams – mokymai ir seminarai
Platformos dalyviams teikiamos konsultacijos, jie mokomi ir šviečiami. Ūkininkams, gamintojams, amatininkams prekiaujantiems tiesiogiai nuolat organizuojami mokymai įvairiomis temomis. Pavyzdžiui, rudens pradžioje penkiuose Lietuvos regionuose vyko mokymai „Elektroninė prekyba regioninio verslo sėkmei: kaip pristatyti save ir būti patraukliais pirkėjui“ temomis. Seminare, kaip kokybiškai fotografuoti produktus bei prekes, kad būtų patrauklesni pirkėjui, aiškino fotografijos meistrė, fotografė Kristina Sereikaitė. Jos patarimas – pradėti nuo šviesos šaltinio - jį būtina suvaldyti ir teisingai išnaudoti šviesą. „Svarbu – nemaišyti dirbtinės ir natūralios šviesos. Šviesa yra lyg karalienė, apie kurią reikia šokinėti“, – seminare šmaikštavo K. Sereikaitė.
Komunikacijos specialistas ir praktikas Antanas Martusevičius seminaro dalyviams apibrėžė viešosios komunikacijos svarbą bei jos įtaką pateikiant prekybai savo produktus. „Kad žmogus atkreiptų dėmesį, reikia 7 kontaktų. Geriausia, kad jie būtų skirtingomis priemonėmis“, – įsitikinęs A. Martusevičius. Pasak komunikacijos specialisto, reikia stengtis parduoti ne daiktus, o emocijas. Komunikacijos žinutėje prisikasti, prie esmės – ko žmonėms reikia iš tikrųjų. „Niekam nereikia grąžto, visiems reikia tik skylės sienoje“, – mokymuose sakė komunikacijos specialistas.
Jau kitą savaitę „Kaimas į namus“ komanda kviečia į nuotolinį seminarą apie socialinių tinklų ir marketingo elementų panaudojimo galimybės versle.
Į seminarą galima registruotis pagal nuorodą.