Kaip išsirinkti padangas traktoriui 

eisingai pasirinkta protektoriaus rašto konfigūracija, protektoriaus griovelių gylis ir kryptis, gebėjimas savaime apsivalyti lemia sklandų riedėjimą tam tikru paviršiumi, priklausomai nuo dirvožemio tipo ir būklės, nuo oro sąlygų ir sezono. eisingai pasirinkta protektoriaus rašto konfigūracija, protektoriaus griovelių gylis ir kryptis, gebėjimas savaime apsivalyti lemia sklandų riedėjimą tam tikru paviršiumi, priklausomai nuo dirvožemio tipo ir būklės, nuo oro sąlygų ir sezono.

Patarimai traktorių padangoms, padangų protektoriaus raštas, sukibimas su dirva 

Jeigu traktorius sunkiai rieda tam tikros dirvos paviršiumi, buksuoja, praslysta, prastai sukimba su žeme - reiškia padangos pasirinktos netinkamai, ignoravus protektoriaus rašto, padangų dydžio ir pločio tinkamumą konkrečiai situacijai. Kaip išvengti traktorininkų daromų klaidų renkantis padangas traktoriui, atsižvelgiant į sezono oro sąlygas, dirvožemio tipą, apkrovos tipą, traktoriaus ir padargų parametrus. 

Traktoriaus padangų protektoriaus raštas

Teisingai pasirinkta protektoriaus rašto konfigūracija, protektoriaus griovelių gylis ir kryptis, gebėjimas savaime apsivalyti lemia sklandų riedėjimą tam tikru paviršiumi, priklausomai nuo dirvožemio tipo ir būklės, nuo oro sąlygų ir sezono. 

• “Eglutė“ – nepakeičiama pagalbininkė sunkiose situacijose. Ką darytume be “eglutės” rašto klampiame purve, drėgname, puriame ir minkštame dirvožemyje? Būtent “eglutės" rašto iškilių segmentų ir gilių griovelių konfigūracijos kryptis sustiprina padangų sukibimą su dirva. Be "eglutės" traktorius ilgai buksuoja, nes kitokio rašto padangoms sunkiau sukibti su minkštos struktūros dirva. “Eglutėje" labai svarbu, kad kampas tarp segmentų būtų mažiau smailus, bet platesnis. 

• Savaime apsivalančios padangos – toks pavadinimas nereiškia, kad padangos turi kažkokias rankytes su skudurėliais ir tomis rankytėmis pačios save nuvalo. Jos turi tokią “eglutės" modifikaciją, kurioje grioveliai tarp iškilių segmentų yra labai platūs ir gilūs, o tarp segmentų yra laisvatarpiai, leidžiantys labai skystam purvui nuvarvėti ir pasišalinti iš protektoriaus rašto. Būtent todėl segmentų ir griovelių išsidėstymo kampai nukreipti žemyn. 

• Mažesnio gylio, tiesios išilginės krypties, simetriniai ir nesimetriniai protektoriaus raštai (pvz., “upelis" ir kiti linijiniai raštai) daugiau skirti važiavimui keliu arba smėlio paviršiumi. Smėlyje reikia vengti gilaus padangų rašto reljefo, kadangi toks gali sukelti pasipriešinimą riedėjimui ir buksavimą. 

Savaime apsivalančių padangų pavyzdį galima pamatyti nuotraukoje:

a

Traktoriaus padangų tipai pagal darbinę apkrovą ratams

Atsižvelgiant į ratų patiriamą darbinę apkrovą padangas traktoriams ir padargams galima suskirstyti į 3 tipus:

• varančiųjų ratų padangos;

• kreipiančiųjų ratų padangos;

• padargų ratų padangos.

Varančiųjų ratų padangoms tenka daugiausiai apkrovų, kadangi galinė traktoriaus ašis priima didesnę traktoriaus svorio dalį, o ašies padangos nukreipia visą tempimo jėgą žemės paviršiui. Todėl renkantis padangas varantiesiems ratams būtina atsižvelgti į numatomą apkrovą pagal padangų apkrovos indeksą – rekomenduojamas kuo didesnis rodiklis. Galinės ašies padangoms keliami patvarumo ir amortizacijos reikalavimai. Daug svarbos turi protektoriaus rašto gylis ir konfigūracija - išvengti buksavimo nepalankiame grunte padeda “eglutės” raštas. 

Kreipiančiųjų ratų padangoms keliami reikalavimai – nustatytos riedėjimo krypties palaikymas ir pasipriešinimo riedėjimui minimizavimas. Visą tai užtikrina išilginės griovelių konfigūracijos protektoriaus raštas. Priekinės traktoriaus ašies ratai dažniausiai yra nedideli, palyginant su galinėmis, kadangi priekis negauna tiek daug apkrovos.  

Padargų ratų padangoms rekomenduojama turėti kuo mažiau griovelių protektoriaus rašte. Taip siekiama sumažinti padargų ratų pasipriešinimą riedėjimui ir užtikrinti nevaržomą padargo tempimą. Apkrovos čia nebūna labai daug, todėl padargų padangoms pakanka mažo dydžio. 

Traktoriaus padangų plotis ir sukibimas su žeme

Kuo platesnė padanga, tuo geriau ji sukimba su žeme, ypač jeigu padanga yra radialinės konstrukcijos. 

Kita plačių padangų nauda – jų dėka dirvožemis išvengia didelio spaudimo ir nesutankėja. Dirvos sutankinimo problema ypač dažnai diskutuojama pastaruoju metu. Spaudimo ir tankinimo žemei beveik nedaro minkštos elastingos padangos, palyginti su standžiomis. Elastinga guma žymiai geriau prisitaiko prie žemės paviršiaus reljefo. 

Video