Rokiškio rajone beveik 90 tiltų: griūvančių nėra, bet esamų laukia remontas

Tiltas per Nemunėlį patenka tarp prasčiausios būklės tiltų šalyje, yra 13 vietoje iš 25. Rokiškio Sirena nuotr. Tiltas per Nemunėlį patenka tarp prasčiausios būklės tiltų šalyje, yra 13 vietoje iš 25. Rokiškio Sirena nuotr.

Vieną ankstų anos savaitės rytą Kėdainiuose, kaip tyčia tądien į šį miestą su darbo vizitu atvyko šalies Prezidentas, sugriuvo vienas pagrindinių miesto tiltų, atlaikydavusių didžiausius transporto srautus senamiestyje. Po šio įvyko šalies savivaldybės suskubo dairytis kokios būklės jų tiltai.

Nors per Rokiškio rajoną neteka didesnės upės, tačiau „Rokiškio Sirena“ apsižvalgė kokia situacija, kalbant apie įvairaus dydžio ir konstrukcijų tiltus ir tiltelius, yra mūsų krašte.

Šiemet ir kitąmet

Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, tiltas per Nemunėlį yra vienas iš prastesnio stovio tokių objektų šalyje, jis patenka tarp 25 blogiausios būklės tiltų Lietuvoje ir yra 13-oje vietoje. 

Rokiškio rajono meras Ramūnas Godeliauskas patikino, kad pas mus tikrai nėra didelių ir itin prastos būklės tiltų, tačiau dalis jų išties reikalauja rimto remonto ir tai ketinama daryti jau artimiausiu metu.

„Lietuvos automobilių kelių direkcija jau pasirašė rangos darbų sutartį dėl tilto per Nemunėlio upę kapitalinio remonto kelyje Biržai-Pandėlys-Rokiškis. Čia darbai bus pradėti šiais metais. Taip pat pasirašyta projektavimo paslaugų sutartis dėl tilto kelyje Rokiškis-Juodupė-Onuškis-Ilzenbergas, per Vyžuonos upę. Šio tilto darbai planuojami 2024 metais“, – teigė meras.

Daromas projektas

Šiuo metu taip pat vykdomas kelių Nr. 3601 ir 3611 sankryžos, esančios prie Rokiškio aerodromo, statybos darbų kartu su projektavimu pirkimas.

Pasak R. Godeliausko, tai dar ne viskas, nes numatyti ir kiti stambūs kelių tvarkymo darbai.

„Pradedamas projektuoti didžiulis objektas: krašto kelio Daugpilis-Rokiškis-Panevėžys remontas, pertvarkant abi sankryžas – atvažiuojant nuo Kamajų ir posūkis link viaduko – bei 676 metrų atstumas tarp abiejų sankryžų. Kaip bus pertvarkytos sankryžos ir eismas, variantus pasiūlys patys projektuotojai“, – teigė meras.

Įvairios būklės

R. Godeliausko duomenimis, valstybinės reikšmės keliuose Rokiškio rajone yra 32 tiltai, o vietinės reikšmės – 55 tiltai. Visi jie yra Rokiškio rajono savivaldybės Žemės ūkio skyriaus balanse. Pagal 2021 metų duomenis, 15 iš jų yra blogos, 37 – patenkinamos ir 3 – geros būklės. 2 tiltai yra keliuose su asfaltbetonio danga, likusieji – žvyrkeliuose ir gruntkeliuose.

Anot Rokiškio rajono savivaldybės administracijos Žemės ūkio skyriaus vedėjos Jolantos Jasiūnienės, savivaldybė valstybei priklausančių melioracijos statinių patikėjimo teise valdo daug.

„Iš 12,4 mln. Eur valstybei priklausančio melioracijos turto rajone 55  tiltai įvertinti 340,4 tūkst. Eur. verte. Nusidėvėjimas – 52 proc. Tiltų kasmet sutvarkome – suremontuojame arba rekonstruojame tiek, kiek leidžia skirti finansiniai asignavimai ir gautos paramos lėšos. Kol kas tiltų rekonstrukcijos darbai yra tinkama priemonė vykdant projektus pagal Kaimo plėtros programos priemonę „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos srityje „Parama žemės ūkio vandentvarkai“. Savivaldybė dalyvauja visuose šaukimuose teikti paraiškas paramai gauti“, – aiškino J. Jasiūnienė.

Tvarko po truputį

2020 metais iš valstybės lėšomis finansuojamų melioracijos darbų programos buvo suremontuotas tiltas Panemunėlio miestelyje. 2021-aisiais baigti du projektai pagal aukščiau minėtą vandentvarkos priemonę ir rekonstruoti du tiltai. „Rokiškio rajono Lukštų kadastrinės vietovės dalies griovių ir juose esančių statinių rekonstravimas“, rekonstruota 22,52 km griovių, 1 tiltas, atlikta darbų už  362,88 tūkst. Eur. Rokiškio rajono savivaldybė prie projekto prisidėjo 137 tūkst. Eur.

Įvykdžius kitą projektą „Rokiškio rajono kaimiškosios ir Juodupės seniūnijų Vyžuonos upės baseino dalies griovių ir juose esančių statinių rekonstravimas“ rekonstruoti 21,54 km griovių ir 1 tiltas, atlikta darbų už  356,77 tūkst.  Eur. Čia Rokiškio rajono savivaldybės dalis buvo 154 tūkst.  Eur. 

Kartu su grioviais

„Iki 2023 metų pabaigos dar du tiltus, po vieną kiekvienam projektui, turėtume rekonstruoti, įvykdę 2022-aisiais pradėtus vandentvarkos projektus: „Rokiškio rajono Neretėlės upės baseino dalies melioracijos griovių ir juose esančių statinių rekonstravimas“ – 29 km magistralinių melioracijos griovių bei 1 tiltas ir „Rokiškio rajono Suvainiškio, Čedasų ir Žiobiškio kadastrinių vietovių dalies melioracijos griovių ir juose esančių statinių rekonstravimas“ – 23 km magistralinių melioracijos griovių bei rekonstruoti 1 tiltą“, – vardijo J. Jasiūnienė.

2024 metų pabaigoje planuojama priduoti rekonstruotus dar du tiltus, nes šių metų pradžioje pasirašytos paramos sutartys: „Rokiškio rajono Apaščios, Lailūnų ir Gerkonių kadastrinių vietovių dalies melioracijos griovių ir juose esančių statinių rekonstravimas“. Pagal šį projektą numatyta rekonstruoti apie 13,5 km magistralinių melioracijos griovių ir 1 tiltą beu „Rokiškio rajono Skemų ir Gindvilių kadastrinių vietovių dalies melioracijos griovių ir juose esančių statinių rekonstravimas“. Ketinama sutvarkyti apie 19 km magistralinių melioracijos griovių ir 1 tiltą.

Numatytas didžiausias

Susisiekimo ministerija, įvertindama kritinę šalies kelių infrastruktūros būklę, jau trečius metus iš eilės teikia prioritetą paprastiesiems kelių remontams, rekonstrukcijai bei tiltams ir viadukams tvarkyti. Šiemet numatytas didžiausias finansavimas per pastaruosius penkerius metus nuo 2018 metų.

Palyginti su 2018-aisiais, 2023 metais paprastiesiems kelių remontams numatyta skirti beveik 5 kartus daugiau (60 mln. eurų), kelių rekonstrukcijai ir kapitaliniam remontui – 2,5 karto daugiau (65 mln. eurų), prastos būklės tiltams ir viadukams tvarkyti – 9 kartus daugiau lėšų (58,8 mln. eurų). Be to, stambiems tiltų projektams magistraliniuose keliuose 2023 metais numatytas 33,1 mln. eurų finansavimas.

Aušra Malinauskienė ("Rokiškio Sirena")

Rokiškio Sirena

Video