Sukamos galvos, kaip žemdirbiams pasiekti už upės esančius laukus

Ūkininkai priversti važiuoti aplinkkeliais. Ūkininkai priversti važiuoti aplinkkeliais.

Raseinių rajono savivaldybės naujajam merui Arvydui Nekrošiui jau pirmosiomis meravimo dienomis tenka spręsti labai aktualias problemas. Antradienį meras Ariogaloje susitiko su rajono ūkininkais dėl labai svarbios problemos – uždaryto Ariogalos tilto per Dubysą. 

Iki laukų – per 60 kilometrų

Kol tiltas per Dubysą, kad ir susiaurintas, buvo atidarytas, ūkininkai, kitame upės krante turintys laukus, dar tylėjo – per jį parvažiuodavo kombainais, nuėmę kederius, laukus pasiekdavo traktoriais, o grūdus be vargo susiveždavo į elevatorių. Tačiau prieš beveik mėnesį visiškai uždarius tiltą situacija pasikeitė – ūkininkai į laukus traktoriais aplinkkeliais važiuoja keturias valandas – dvi į priekį ir dvi atgal. Taip yra todėl, kad jų sunkiasvorei technikai autostrada važiuoti neleidžiama. Ūkininkų nuomone, toks draudimas perdėtas, nes  jie į laukus važiuotų anksti ryte, kol judėjimas autostrada dar nedidelis, o ir atstumas, kuriuo riedėtų žemės ūkio technika, būtų nedidelis – vos daugiau nei 10 kilometrų.

Tilto šeimininkė siūlo absurdišką variantą

Tilto per Dubysą šeimininkė - AB „Automobilių kelių direkcija“, todėl su savo turtu gali elgtis, kaip išmano. Pasak Kelių direkcijos atstovų, tilto remontas gali tęstis dvejus metus, o kol kas ūkininkams teks į laukus važiuoti aplinkkeliu. Kadangi toks atsainus sostinės klerkų požiūris į žemdirbius supykdė ir ūkininkus, ir rajono valdžią, buvęs rajono meras Andrius Bautronis susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui įteikė raštą, pasirašytą ariogališkių žemdirbių, kad tilto klausimas būtų kuo greičiau sprendžiamas. Raštas davė rezultatų ir štai Kelių direkcijos vadovai pagaliau atkreipė dėmesį į ūkininkų bėdas. 

Buvo pasiūlytas daugeliui juoką sukėlęs variantas – Kelių direkcija leistų ūkininkams važiuoti autostrada ir jie pasiektų savo laukus, esančius už Dubysos, daug greičiau, nei važiuodami per apylanką, tačiau juos lydėtų  Kelių direkcijos transportas. Pasak mero A. Nekrošiaus, ši procedūra vyktų taip: susirenka ūkininkai į kurią nors vietą ir juos organizuotai iki laukų už Dubysos palydi Kelių direkcijos atstovai. Na, o kaip reikėtų grįžti atgal, pranešta nebuvo. „Tai gal suvažiuotume su kombainais, traktoriais į vieną vietą, nuvažiuotume iki laukų, o palydėti atgal mūsų atvažiuotų tik po savaitės“,- juokavo raseiniškiai.

Kadangi savaitgaliais Kelių direkcijos atstovai turbūt nedirbs, tai tomis dienomis ir ūkininkų į laukus niekas nelydėtų, nors ir būtų darbams palankūs orai.

Gal bus atidarytas ir senasis tiltas

Svarstomas ir dar vienas variantas – gal po atliktų tyrimų bus atidarytas ir senasis tiltas. „Kelių direkcija žada atlikti tyrimus ir po gautų rezultatų gal bus atidarytas senasis tiltas. Tik džiaugtis per anksti – ši procedūra gali užtrukti du mėnesius, nes tyrimams reikia atlikti pirkimus, jiems skelbti konkursą. Yra dar vienas variantas – šalia statyti laikiną tiltą, kol bus remontuojamas senasis, tačiau šis variantas Kelių direkcijai gal per brangus, kad jie nelabai nori jo svarstyti“,- sakė meras.

Toks laiko tempimas supykdė žemdirbius. „Mere, per „Kakadu“ laidą matėme, kaip jūs landžiojote po tiltu, tikrinote sijas. Aš irgi buvau ten, apžiūrėjau tilto sijas ir jos puikios būklės. Avariniai tik tilto turėklai ir prietiltis. Tegul leidžia mums su savo technika važiuoti tilto viduriu ir problemų nebus, jis nesubyrės“,- merui replikavo ūkininkas Valdas Morkus.

Geriausias trečias variantas

Kelių direkcija svarstė ir trečią variantą – greitkelyje atidaryti trečią eismo juostą specialiai žemės ūkio technikai. „Reikalaukime, kad kuo greičiau būtų atidaryta trečia eismo juosta mūsų technikai ir kad ji būtų ne siauresnė nei 4 metrų, nes yra tokios technikos, nuo kurios nieko negali nuimti, priedai nesusilanksto. Ir kad tai būtų padaryta kuo greičiau, nes reikia sėti, purkšti laukus, nespėsi apsidairyti ir  ateis javapjūtė“,- griežtai savo požiūrį išdėstė ūkininkas, turintis laukus už Dubysos.

Šis variantas iš Kelių direkcijos taip pat pareikalautų lėšų ir laiko, todėl būtų įgyvendintas tikrai ne rytoj.

Gal bus pasielgta išmintingiau 

„Kelių direkcija savivaldybės vadovų paprašė paskaičiuoti, koks žemės ūkio technikos srautas per dieną važiuotų autostrada, nes automobilių srautas per dieną šioje atkarpoje – apie 15 tūkstančių. Jeigu sulaukiame tokių prašymų, gal Kelių direkcijai jau darosi „rūgštu“ ir svarstoma galimybė žemės ūkio technikai leisti važiuoti autostrada. Gal bus ribojamas greitis, gal bus nustatytos valandos. Tik prašyčiau, kad susitikime su Kelių direkcijos atstovais dalyvautų ir jūsų atstovai“,- sakė susitikime meras.

Ūkininkai paskaičiavo, kad žemės ūkio technikos srautas autostrados atkarpa per dieną būtų iki 800, o prasidėjus javapjūtei padidėtų, nes į elevatorius vežami grūdai.

Tilto per Dubysą uždarymas kiša koją ir verslui – klientų netenka UAB „Ariogalos grūdai“, nes jie renkasi kitus elevatorius, kadangi per javapjūtę važiuoti apylanka užima nemažai laiko, kuris šiuo laikotarpiu labai brangus, ir deginamas nepigus kuras. 

Klientų netenka ir  UAB „Autmeta“ - Ariogalos auto laužynas.

Valdžios pusėn lėkė strėlės 

Gavę progos pabendrauti su naujuoju meru, ariogališkiai ūkininkai nepraleido progos ir „pasilinksminti“: „Buvęs meras nesugebėjo pasiekti, kad būtų suremontuotas Ariogalos tiltas. O jūs, mere, per kiek prižadate atidaryti tiltą? Kodėl, dirbdamas Seime, nepadėjote, kad tiltas būtų greičiau remontuojamas?“

Dabartinis meras, buvęs Seimo narys, A. Nekrošius pažadų nedalino, o tilto remonto būdamas Seimo nariu labai paspartinti negalėjo, nes dirbo opozicijoje.

Rajono žemdirbiai laukia valdžios susitikimo su Kelių direkcijos vadovais, o kol kas, niekam nesigirdami, anksti ryte su savo technika jie autostrada važiuoja į už Dubysos esančius laukus. Juk beprotybė kelyje per dieną gaišti keturias valandas, kai gali nuvažiuoti per nepilną valandą.

Video