Atnaujinta F-dujų atestatų išdavimo tvarka

Aplinkos ministerijos nuotr. Aplinkos ministerijos nuotr.

Nuo 2025 m. sausio 1 d. įsigalios atnaujinta fluorintų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (F-dujos) tvarkymo atestatų išdavimo tvarka. Fiziniai ir juridiniai asmenys, norintys pateikti prašymą gauti F-dujų tvarkymo atestatą, turės tai padaryti per Aplinkosaugos leidimų informacinę sistemą (ALIS).

Prašymų pateikimo, nagrinėjimo ir išdavimo procesai bus skaitmenizuoti, todėl visi popieriniai atestatai, išduoti iki 2025 m. sausio 1 d. bus skaitmenizuoti ir pasiekiami tik prisijungus per ALIS. Nuo Naujųjų metų atestatus turintys asmenys turės naudoti skaitmeninius atestatus, nes popieriniai bus pripažinti netekusiais galios.

Aplinkos apsaugos agentūra gali kreiptis į atestatus turinčius asmenis, kad jie patikslintų informaciją arba, jeigu jie neatitinka nustatytų reikalavimų, pateiktų reikalaujamą informaciją. Dėl atestatų skaitmenizavimo asmenims, turintiems popierinius atestatus, papildomai nieko nereikia daryti: duomenys į sistemą bus perkelti automatiškai.

Skaitmeniniai atestatai bus išduodami tik dviem veiklos rūšims, kurios susijusios su stacionariomis gaisro gesinimo sistemomis ir stacionaria šaldymo, oro kondicionavimo ir šilumos siurblių įranga.

Atnaujintame tvarkos apraše taip pat pateiktas įrangos sąrašas kiekvienai iš veiklos rūšių. Paraiškos teikimo metu bus prašoma pateikti turimos įrangos nuosavybę patvirtinančius dokumentus ir nuotraukas.

Asmenys, norintys gauti atestatą, turės sumokėti valstybės rinkliavą: fiziniams asmenims ji yra 249 eurai, o juridiniams – 321 euras.

Aplinkos ministerija

Video