Edgaras: „Geriausias vynas yra ne brangiausias, o tas, kurį geri su gerų draugų kompanija“
„Kamštis“ – tai ne tik vyno ir gėrimų butikas, bet ir įkvepiantis Edgaro ir Dovilės Kazokaičių šeimos projektas, kurio tikslas – sukurti vietą, kur Panevėžio gyventojai gali atrasti unikalius gėrimus, daugiau sužinoti apie vyno pasaulį ir tiesiog pasikalbėti apie įvairias jo subtilybes.
Meilė vynui gimė Londone
Edgaro ir Dovilės aistra vynui prasidėjo Londone, kur po mokyklos abu išvyko studijuoti. Besimokydami jie dirbo aukštesnio lygio japonų restorane „Roka“, kur ir pirmą kartą susipažino su vyno kultūra bei mokymais apie vynuogių veisles, skonius, regionus.
Po septynerių metų profesinės patirties užsienyje jie suprato, kad laikas grįžti namo į Lietuvą. Tačiau svajonė dirbti su vynais išliko. Šiek tiek padirbę Vilniuje, jie pajuto, kad nori įgyvendinti savo svajonę Panevėžyje ir būtent gimtajame mieste, Edgaro 30-mečio proga, įkurti vyno parduotuvę.
„Pirmiausiai nusprendėme įsidarbinti sostinėje. Ten man pavyko tapti „MV group“ kompanijos dalimi. Iš pradžių buvau vienos iš „Bottlery“ parduotuvių vadovas, po to dirbau biure. Ir iki šiol esu „MV group“ someljė bei viskio ambasadorius. Na, o po Covid pandemijos supratome, kad galima dirbti nuotoliu ir ėmėme galvoti apie grįžimą į Panevėžį. Tada ir prasidėjo mūsų svajonė atidaryti butiką. Ši svajonė gimė iš meilės vynui ir savo miestui. Nors Panevėžyje yra kur nusipirkti vyno, bet norėjosi atidaryti jaukią vietą, kur galima ne tik apsipirkti, bet ir pasikonsultuoti, turėti savo asmeninį someljė. Taigi, atšventėme gimtadienį ir sekančią dieną, rugsėjo 30-ąją, keliavome į darbą, jau naujai atvertoje parduotuvėje“, – pasakojo Edgaras.
Kelias į someljė pasaulį
Sutuoktiniai įsitikinę, kad vyno pažinimas – ilgas kelias. Edgaras baigė tarptautinių vynų kursų „Wine & Spirit Education Trust“ (WSET) trečią lygį, o jo mokslai tęsiasi ir toliau, siekiant ketvirtojo lygio, kuris leidžia įgyti išsamias žinias apie vynų verslą, regionus, klimatą bei vyno importą.
Dovilė taip pat gilina žinias ir neseniai įgijo antrąjį vyno pažinimo lygį. Šie mokslai leidžia „Kamščio“ klientams užtikrinti išsamias ir profesionalias konsultacijas bei galimybę sužinoti daugiau apie vyno pasaulį.
„Studijavau tarptautinį verslą ir supratau, kad šis kelias – ne mano. Man kur kas labiau rūpėjo vynai. Tada buvo siekiamybė sužinoti apie jį kuo daugiau“, – atviravo someljė.
„Kartu vyno subtilybių nesimokėme. Tik grįžus į Lietuvą išsilaikiau egzaminą. Tačiau kai vyras sukasi šioje srityje, natūraliai ir man tai tapo kasdienybe. Taip ir įtraukė mane domėtis, mokytis. O dabar jau kartu pažindinamės su vyno kultūra“, – teigė Dovilė.
Paklaustas apie baigtus mokslus, Edgaras atskleidė, kad norint tapti someljė, nebūtina mokslų baigti specialioje institucijoje.
„Šiais laikais informacijos yra sočiai: knygose, internete. Pas mus parduotuvėje irgi galima ateiti ir pavartyti mano turimų knygų, nusifotografuoti kokį skyrių, paskaityti namuose, padiskutuoti su mumis“, – dėstė jis.
„Kamštis“ – vieta konsultacijoms ir degustaciniams atradimams
„Kamštis“ nėra tiesiog paprasta parduotuvė. Čia klientai gali ne tik įsigyti unikalių vynų ir stipriųjų gėrimų, bet ir gauti patarimų. Edgaras ir Dovilė atveria duris tiems, kurie nori pagilinti žinias apie vynus ar tiesiog diskutuoti apie skonį, regionus ir gėrimų derinimą su patiekalais.
„Kamštyje“ organizuojamos vyno ir stipriųjų gėrimų degustacijos. Jos Panevėžyje – ypač populiarios, nes bilietai į šiemet vyksiančias degustacijas jau išparduoti.
„Jautėme, kad Panevėžiui reikėjo tokios vietos, o tai įrodo ir susidomėjimas degustacijomis, ir jau turimi lojalūs klientais“, – sakė Dovilė.
Šių renginių metu svečiai supažindinami su vynuogių veislėmis, mokomi praktinių patarimų, kaip tinkamai pateikti vyną, iš kokios taurės jį gerti ir prie kokių patiekalų jis derės geriausiai. Butikėlio savininkai tiki, kad vyno pažinimas apima ne tik skonį, bet ir regiono kultūrą, žmones bei istoriją.
Interjeras, kuriame slypi istorija ir simbolinės detalės
Parduotuvės interjere daug detalių, kurios pasakoja apie Edgaro ir Dovilės kelionę vyno pasaulyje. Parduotuvėje yra specialiai eksponuojami buteliai, kuriuos Edgaras turėjo progą paragauti, taip pat fermentacijos indai, priklausę Dovilės seneliui, kadaise gaminusiam naminį vyną. O induose – vyno kamščiai, kuriuos jie atidarė degustacijų metu. Šios detalės suteikia vietai jaukumo ir autentiškumo.
Lentynose atvykę klientai gali pamatyti ir pirmąjį Londono „Roka“ restorane Edgaro parduotą prabangų butelį. Ant jo – raštelis, kurį jam kaip atsiminimą priklijavo restorano someljė Simone, kuris ir tapo pirmasis Edgaro mentorius ir vedlys vyno pasaulyje.
„Jis duodavo paragauti man įvairių vynų, pasakydavo skirtumus. Taip, po truputį, žaidimo forma, motyvavo domėtis. Kiekvienas iš mūsų gali to išmokti“, – teigė jis.
Svarbiausia, turėti su kuo pasidalinti džiaugsmu
Paklaustas, kaip išsirinkti gerą vyną, butiko savininkai pabrėžė: „geriausias vynas yra ne brangiausias, o tas, kurį geri su gerų draugų kompanija. Svarbiausia, kad juo mėgaujantis veide atsirastų šypsena.“
„Puikiai prisimenu, kaip dirbdamas restorane norėjau paragauti legendinio vyno „Petrus“, apie kurį man tiek pasakojo Simone. Vis laukdavau, kada ateis klientas, kuris visuomet jo užsisako. Taip ir nesulaukiau… Tačiau gavosi taip, kad paragavau jo naujoje darbovietėje. Tai buvo fantastinis vynas, bet apsidairiau, o aplink nieko nebuvo. Buvau vienas. Neturėjau su kuo pasidalinti džiaugsmu. Tada ir supratau, kad nesvarbu, kiek jis kainuoja, bet jei neturi su kuo pasidalinti, jis – nieko vertas“, – dalinosi panevėžietis.
Visgi, jis pasidalino ir dažnai girdimais mitais. Bene populiariausi mitai apie vyno gerumą – kamštis ir išgaubtas dugnas.
„Esą jei vynas su kamščiu arba turi storą, išgaubtą dugną – jis geresnis. Tačiau taip tikrai nėra. Taip pat dažnai girdimas mitas, kad šaukštelis gali sulaikyti pradaryto šampano butelio burbuliukus. Neverta tuo tikėti“, – tikino Edgaras.
Ateities planai
Edgaro ir Dovilės svajonė – toliau puoselėti „Kamštį“ ir paversti jį vieta, kurioje žmonės gali ne tik įsigyti kokybiškų gėrimų, bet ir daugiau sužinoti apie jų kultūrą bei istoriją. Jie stengiasi keliauti po vyno regionus, aplankyti vyndarius ir gilinti savo žinias, kad galėtų pasidalinti patirtimi su klientais.
„Kamštis“ – tai vieta, kur Edgaro ir Dovilės Kazokaičių aistra vynui susijungia su noru dalintis žiniomis ir kurti unikalią atmosferą.